بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای معنوی بر پذیرش ، تحمل هیجانی و صبر در مادران دارای فرزند کم توان ذهنی

روح الله براتیان؛ محمد مهدی شمسایی؛ فاطمه اکبری

دوره 19، شماره 4 ، دی 1400، ، صفحه 523-544

https://doi.org/10.22059/jwdp.2021.318773.1007961

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف احصاء رنج مادران دارای فرزند کم‌توان ذهنی به منظور طراحی بسته آموزشی مناسب و تعیین اثربخشی آموزش مهارت‌های معنوی مبتنی بر رنج، بر تحمل آشفتگی، پذیرش و صبر در آنان صورت گرفت. روش تحقیق، به دو صورت، کیفی که از طریق مصاحبه، نیازهای پژوهشی از والدین و مشاورین استخراج گردید، و روش کمی از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون ...  بیشتر

بررسی فرایند پذیرش موقعیت بحران در مناطق روستایی با تأکید بر نقش زنان

معصومه اسمعیلی

دوره 18، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 239-262

https://doi.org/10.22059/jwdp.2020.286106.1007689

چکیده
  در فرایند پذیرش موقعیت بحران، افراد می‌توانند احساس خوشایندتری را تجربه کنند و در خلق محیط‌های خانوادگی، شغلی و اجتماعی نقشی برجسته را ایفا کنند. این پژوهش با هدف بررسی فرایند پذیرش موقعیت بحران در مناطق روستایی با تأکید بر نقش زنان انجام گرفت.جامعة آماری پژوهش شامل زنان روستایی بود که پس از زلزلة کرمانشاه در روستای خود باقی ماندند ...  بیشتر