مطالعة تطبیقی عملکرد علمی دانشجویان دختر و پسر در 35 دانشگاه ایران

حمید عبداللهیان

دوره 4، شماره 3 ، آذر 1385

چکیده
  داعیه این مقاله این است که تغییرات اجتماعی-فرهنگی در ایران معاصر متاثر از متغیر جنس است و بخش عظیمی از این تاثیر را با مشاهده علمی چگونگی افزایش فعالیت‏های علمی دختران و زنان در کشور می توان نشان ‏داد.‏ با وجود اهمیت ترکیب جنسی دانشجویان و شکل‏گیری نیروهای جدید علمی توجه چندانی به این تغییرات در برنامه‏ریزی‏ها نمی‏شود. این مقاله ...  بیشتر