TY - JOUR ID - 30578 TI - ارزشیابی عدالت جنسیتی در نظام آموزشی ایران JO - زن در توسعه و سیاست JA - JWDP LA - fa SN - 2538-3124 AU - آتشک, محمد AD - مربی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 10 IS - 4 SP - 127 EP - 151 DO - 10.22059/jwdp.2013.30578 N2 - هدف تحقیق حاضر ارزشیابی تحقق عدالت جنسیتی در نظام آموزشی ایران به عنوان یکی از مهم-ترین اهداف ملی و بین‌المللی است، تحقیق از نوع ارزشیابی است و روش تحقیق تحلیل ثانویه داده‌های سرشماری سال 1390 است. نتایج حاکی از آن است که در مجموع در گروه‌های سنی تا 34 سال در نقاط شهری در گروه‌های سنی تا 39 سال و در نقاط روستایی در گروه‌های سنی تا 24 سال، عدالت جنسیتی در آموزش وجود دارد و بیشترین بی‌عدالتی‌های آموزشی در گروه‌های عمده سنی بالاتر از 35 سال مشاهده می‌شود. همچنین تحلیل مقاطع مختلف تحصیلی اشاره به آن دارد که در مقطع ابتدایی عدالت جنسیتی در آموزش حاصل شده است و در مقاطع راهنمایی، متوسطه و آموزش عالی، بی‌عدالتی به ضرر دختران و تنها در دوره پیش دانشگاهی بی‌عدالتی به ضرر پسران وجود دارد. UR - https://jwdp.ut.ac.ir/article_30578.html L1 - https://jwdp.ut.ac.ir/article_30578_e288278738c882f94bdd8637da7341be.pdf ER -