TY - JOUR ID - 71920 TI - ارایه مدل رفتار انتخابی مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی لوکس: تحلیلی بر رفتار زنان ایرانی JO - زن در توسعه و سیاست JA - JWDP LA - fa SN - 2538-3124 AU - خانلری, امیر AU - کیماسی, مسعود AU - ترکستانی, محمدصالح AU - یعقوبیان, ایمان AD - استادیار دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران AD - استادیار دانشکدة مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی‌ـ گرایش بازاریابی، پردیس البرز، دانشگاه تهران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 17 IS - 1 SP - 1 EP - 25 KW - تحلیل آمیخته KW - زنان KW - رفتار انتخابی KW - کالای لوکس KW - لوازم آرایشی DO - 10.22059/jwdp.2019.267697.1007513 N2 - هدف از این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر و محرک خرید و تحلیل فرایند انتخاب زنان مصرف‌کنندة کالای لوکس آرایشی در ایران در قالب یک مدل است. تحقیق حاضر با استفاده از روش آمیخته انجام گرفته است. در فاز اول، به روش کیفی با مصاحبه‌های نیمه‌ساختار‌یافته با گروه‌های کانون مصرف‌کننده اطلاعات جمع‌آوری و با روش تحلیل تم بررسی شد. این داده‌ها از مصاحبه با 23 نفر به دست آمده است. به منظور رتبه‌بندی مقوله‌های به‌دست‌آمده از تکنیک آنتروپی شانون استفاده شده است. در فاز دوم، عوامل شناسایی‌شده با جمع‌آوری داده از متخصصان صنعت آرایشی به روش مدل‌سازی ساختاری‌ـ تفسیری به مدل نهایی رفتار مصرف‌کننده تبدیل شده است. در این پژوهش، طی تحلیل تم 12 مقولة اصلی شناسایی شده است. این 12 مقوله با استفاده از تکنیک انتروپی شانون وزن‌دهی و رتبه‌بندی شده است. نتایج نشان می‌دهد محرک‌های خارجی، ارزش‌گذاری حین خرید، گروه‌های تأثیر‌گذار و محرک‌های داخلی به ترتیب بیشترین وزن را در تصمیم به خرید و انتخاب مصرف‌کننده دارند. خروجی روش مدل‌سازی ساختاری‌ـ تفسیری یک مدل چهار‌سطحی است که ترتیب اثرگذاری مقوله‌ها و روابط بین آن‌ها را به‌صورت شفاف نشان می‌دهد. UR - https://jwdp.ut.ac.ir/article_71920.html L1 - https://jwdp.ut.ac.ir/article_71920_fa19b40fb575d12ed57cd1c9b8f50679.pdf ER -