[1] احمدپور داریانی، محمود (1391). کارآفرینی: تعاریف، نظریات و الگوها، تهران: فراندیش.
[2] سپهردوست، حمید؛ مامنی، اکرم (1389). «بررسی قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دانشگاه (مطالعۀ موردی دانشگاه بوعلیسینا)»، مجموعه مقالات اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، شیراز، 27 و 28 بهمن، ص1ـ12.
[3] شریفزاده، ابوالقاسم؛ عبداللهزاده، غلامحسین (1391). «بررسی رابطۀ بین سبک یادگیری و خصایص کارآفرینانۀ دانشجویان کشاورزی»، فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، س18، ش64، ص131ـ152.
[4] شفقیزاده، امیرحسین (1384). «هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار»، روزنامۀ همشهری، 24 شهریور، س13، ش3801، ص12.
[5] رهنورد، فرجاله، جویبار، منوچهر (1387). «مقایسۀ هوش هیجانی در میان سطوح سهگانۀ مدیریت: مطالعۀ موردی»، پیام مدیریت، ش26، ص101ـ118.
[6] صباغیان، زهرا؛ احمدپور، محمود؛ عزیزی، محمد (1384). «بررسی ویژگیهای کارآفرینی دانشجویان»، پیام مدیریت، ش13 و 14، ص163ـ190.
[7] صفری، علی؛ گلشاهی، بهنام (1392). «تأثیر هوش هیجانی مدیران بر کارآفرینی سازمانی: نقش سبک رهبری و فرهنگ سازمانی، مطالعۀ موردی»، توسعۀ کارآفرینی، دورۀ6، ش3، پاییز.
[8] کمالیان، امینرضا؛ فاضل، امیر (1390). «بررسی رابطة هوش هیجانی و میزان کارآفرینی دانشجویان: مطالعۀ موردی: دانشگاه سیستان و بلوچستان»، توسعۀ کارآفرینی، س3، ش11، بهار.
[9]کردنائیج، اسدالله؛ زالی، محمدرضا؛ رضوی، سید مصطفی؛ اکبری، حسن (1388). کارآفرینی سازمانی: مفاهیم و الگوها.
[10] گلمن، دانیل (1383). هوش هیجانی، ترجمۀ نسرین پارسا، تهران، چ3.
[11] مختاریپور، مرضیه (1385). «بررسی رابطۀ بین هوش هیجانی و تئوریهای رهبری»، پژوهشنامۀ علوم انسانی و اجتماعی، س6، ش21، ص39ـ56.
[12] نوروزى، حسین؛ مشبکى، اصغر؛ خداداد حسینى، سید حمید؛ کردنائیج، اسدالله (1391). «بررسى ارتباط قابلیتهای هوش هیجانى با کارآفرینى سازمانى، مورد مطالعه: صنعت خودروسازى»، فصلنامۀ علمىـ پژوهشى مدیریت نوآورى، س اول، ش 2، زمستان.
[13] هادیزاده مقدم، اکرم؛ رامینمهر، حمید؛ حسینی، سید سجاد (1388). بررسی ارتباط هوش هیجانی با گرایش کارآفرینانه، مطالعۀ موردی، توسعۀ کارآفرینی، س اول، ش4، تابستان.
[14] Amabile T M, Barsade S G, Mueller J S Staw B M (2005), “Affect and Creativity at Work”, Administrative Science Quarterly 50, pp 367– 403.
[15] Antoncic, B., & Hisrich, R.D. (2001). Intrapreneurship: Construct refinement and cross-cultural validation. Journal of business venturing, 16(5), pp 495-527.
[16] Allinson, C. W. & Hayes, J. (1996). “The Cognitive Style Index: A measure of intuition-analysis for organizational research”. Journal of Management Studies, 33, pp 119-135.
[17] Bar-On, R.(2005). The Bar-On model of emotional-social intelligence. Psicothema, Vol. 18 No. 1, pp 13-25.
[18] Barringer, B. R., & Bluedorn, A. C. (1999), "The relationship between corporate a. entrepreneurship and strategic management", Strategic Management Journal, 20, 5.
[19] Bernadette C, Travaglione A (2003), “THE UNTOLD STORY: IS THE ENTREPRENEUR OF THE 21ST CENTURY DEFINED BY EMOTIONAL INTELLIGENCE?”, International Journal of Organizational Analysis, Vol 11, Iss: 3, pp 221 – 228.
[20] Bird, B. (1988). “Implementing Entrepreneurial Ideas: The Case for Intentions”. Academy of Management Review, 13, pp 442-454.
[21] Boyd, N. G., & Vozikis, G. S. (1994). “The influence of self-efficacy on the development of entrepreneurial intentions and actions”. Entrepreneurship Theory and Practice, 18, pp 64-77.
[22] Brundin E, Patzelt H, Shepherd D A (2008), “Managers’ Emotional Displays and Employees’ Willingness to Act Entrepreeurially”, Journal of Business Venturing, 23, pp 221–243.
[23] Chang, s; Lin, R; Chang, F; Chen; R. (2007)."Achieving manufacturing flexibility through entrepreneurial orientation", Industrial Management & Data Systems Vol. 107 No. 7.
[24] Erin, M. (2012). “An emotional business: The role of emotional intelligence in entrepreneurial success”, Ph.D. Dissertation, Department of Management, University of North Texas.
[25] Golman, D. (2004). What makes a leader?. Harvard Business Review.www.shu.ac.uk/research.integralexcellence.
[26] Heinonen, J. and Korvela, K. (2005). How about measuring entrepreneurship? Research Report, Small Business Institute, Turku, Finland, 126 p.
[27] Hermann, F., Manfred, L. and Christian, K. (2007). “The significance of Personality in Business start- up intention, start- up realization and business success”, Entrepreneurship and Regional Development, 3, pp 227- 251.
[28] Hitt, M.A., Irel&, R.D., Camp, S.M. & Sexton, D.L. (2001), “Guest editors’ introduction to the special issue strategic entrepreneurship: entrepreneurial strategies for wealth creation”, Strategic Management Journal, Vol. 22, pp 479-91.
[29] Hsu, Y-H, & Fang. W. (2009). "Intellectual capital and new product development performance: the mediating role of organizational learning capability", Technological Forecasting &Social Change, Vol. 76, pp 664-677.
[30] Jordan, P. J. & Ashkanasy, N.M. & Hartel, C. E. J.(2002). Emotional Intelligence as a Moderator of Emotional and Behavioral Reactions to Job Insecurity. Academy of Management Review,Vol. 27, pp 361-72.
[31] Khatoon, N. (2013). “The impact of emotional intelligence on the growth of entrepreneurship”, International Journal of Business Management & Research, 3, pp 1- 8.
[32] Mair J (2005), “Entrepreneurial Behaviour in a Large Traditional Firm: Exploring key Drivers”, In Corporate Entrepreneurship and Ven- Turing, Springer, pp 49–72.
[33] Merlo, O., Auh S. (2009), “The effects of entrepreneurial orientation, market orientation, and marketing subunit influence on firm performance”. Marketing Letter, 20, pp 295–311.
[34] Miller, D. (1983). "The correlates of entrepreneurship in three types of firms". Management Science, Vol.29, pp 770-791.
[35] Morris, M. H; Coombes, S; Minet, S; Allen, J. (2007)." Antecedents & Outcomes of Entrepreneurial & Market Orientations in a Non-profit Context: Theoretical & Empirical Insights", Journal of Leadership & Organizational Studies, Vol.13, No. 4, pp 12-38.
[36] Naldi, L; Nordqvist, M; Sjoberg, K; Wiklund, J. (2007), "Entrepreneurial orientation, risk taking & performance in family firm", Family Business Review, Vol. 22, No. 1, pp 33-47.
[37] Nikolaou I, Tsaousis I (2002), ” Emotional Intelligence in the Workplace. Exploring its Effects on Occupational Stress and Organizational Commitment”, The International Journal of Organizational Analysis 10(4), pp 327–342.
[38] Lumpkin, G. T., &Dess, G. G. (1996).Clarifying the entrepreneurial orientation construct &linking it to performance. Academy of Management Review, 21(1), pp 135-172.
[39] Lumpkin, G.T.; Dess, G.G. (2001). "Linking two dimensions of entrepreneurial orientation to business performance: The moderating role of environment & industry lifecycle". Journal of Business Venturing, Vol.16, pp: 429-451.
[40] Smith ES. The relationship between learning style and cognitive style. Journal of Personality and Individual Differences 2010; 77: pp 434-445.
[41] Suchy, S. (1999), "Emotional intelligence, passion and museum Leadership", Museum Management and Curatorship, Vol. 18, No. 1.
[42] Tajeddini K., & Mueller S.L. (2012), “Corporate entrepreneurship in Switzerland: evidence from a case study of Swiss watch manufacturers”. International Entrepreneurship and Management Journal, 8, 3, pp 355-372.
[43] Tsaousis I, Nikolaou I (2005), “Exploring the Relationship of Emotional Intelligence With Physical and Psychological Health Functioning”, Stress and Health 21 (2), pp 77–86.
[44] Venkatraman, N. (1989), “Strategic Orientation of business enterprises: The construct, dimensionality and measurement”. Management Science, 35, pp 942- 962.
[45] Villiers-Scheepers, M. J. D. (2012), Antecedents of strategic corporate entrepreneurship. European Business Review, Vol. 24, No. 5, pp 400- 42.
[46] Witkin HA, Donald R, Philip K, Oltman DK. Psychological differentiation : Current status. Journal of Personality and Social Psychology 2003; 37(7): pp 1127-1145.
[47] Wu, W-Y., Change, M-L., & Chen, C-W. (2008). "Promoting innovation through the accumulation of intellectual capital, social capital, and entrepreneurial orientation", Journal of R&D Management, Vol. 38, No.3, pp 265-277.