[1] آبوت، باملا؛ والاس، کلر (1380). جامعهشناسی زنان، ترجمۀ منیژه نجم عراقی، تهران، نی.
[2] اسفیدانی، محمدرحیم (1381). «موانع دستیابی زنان به پستهای مدیریت»، زن در توسعه و سیاست، دورۀ 1، ش 4.
[3] آونز، رابرت. جی. (1382). رفتار سازمانی در آموزش و پرورش، ترجمۀ قربانعلی سلیمی، تهران: نقش مانا
[4] ایمان، محمدتقی (1388). مبانی پارادایمی روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم انسانی، قم: پژوهشگاه حوزه دانشگاه.
[5] بابایی زکلیکی، محمد علی (1384). «چالشهای زنان برای ارتقا به مشاغل مدیریتی در سازمانهای دولتی»، ویژهنامه مدیریت، ص 45-81.
[6] باقری، خسرو (1382). مبانی فلسفی فمنیسم، تهران، سحاب.
[7] زمانی، پریسا؛ امینی، فضلالله. (1379). «فاصلۀ بین زنان و مردان در کارهای اجرایی و مدیریت»، تدبیر، 109، 48ـ57.
[8] زینآبادی، حسن (1389). «رهبران تحول بخش در مدرسه: مدیران زن یا مدیران مرد؟»، زن در توسعه و سیاست، 2، 115ـ141.
[9] صفری، علی؛ فروغی ابری، معین (1389). «سقف شیشهای و راههای شکستن آن برای زنان در ایران»، تدبیر، ش 217.
[10] طالقانی، غلامرضا؛ پورعزت، علیاصغر؛ فرجی، بهار (1388). «بررسی تأثیر سقف شیشهای بر کاهش توانمندی زنان در سازمان توسعۀ برق ایران»، نشریۀ مدیریت دولتی، 1(2).
[11] فتحی، لاله. (1384). «زنان در عرصۀ مدیریت»، روزنامۀ همشهری. س 13، ش 3803.
[12] قدیمی، اکرم؛ منوچهری قشقایی، آزیتا؛ قاسمی، مهری (1386). «وضعیت زنان در دورههای تحصیلات تکمیلی و آثار آن بر اشتغال آنان»، مطالعات زنان، 1(3).
[13] کبیر، نایلا؛ وی، ویویان؛ شهید، فریدا (1389). توانمندی زنان، نقدی بر رویکردهای رایج توسعه، ترجمۀ فاطمه صادقی، اعظم خاتم و دیگران، تهران: آگه.
[14] کتابی، محمود؛ یزدخواستی، بهجت؛ فرخی راستایی، زهرا (1382). «توانمندسازی زنان برای مشارکت در توسعه»، فصلنامۀ پژوهش زنان، ش 7، دورۀ دوم.
[15] کجباف، محمدباقر؛ کاظمی، ملیحهسادات (1387). «بررسی نگرش کارکنان سازمان آموزش و پرورش شهر اصفهان به مدیریت زنان و موانع ارتقای زنان به جایگاههای مدیریتی»، مجلۀ مطالعات زنان، 3، ص 133ـ147.
[16] گیدنز، آنتونی (1386). جامعهشناسی، ترجمۀ منوچهر صبوری، تهران: نی
[17] هزارجریبی، جعفر؛ پیلهوری، اعظم. (1391). شناسایی موانع دستیابی کارکنان زن بانک ملی شهر تهران به موقعیتهای مدیریتی»، زن در توسعه و سیاست، ش 2، ص 25ـ42.
[18] Bass, B. E. & Riggio, R. E. (2006). Transformational leadership, Mahwah, New Jersey: LEA, Inc.
[19] Coleman, M. (2003). Leadership in education. London: thousand oaks’
[20] Coyne, S., Coyne, E. J., & Lee, M. (2004). A gender neutral glass ceiling. Routledge
[21] Creswell, J. W. (2012). Educational research: planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research: page 433
[22] Eagly, A. H., & Johnson, B. T. (1990). Gender and leadership style: A meta-analysis. Psychological Bulletin, 108, 233-256
[23] Enid, K, R., Maniraj, S. A. (2013). The glass ceiling: a perspective of women working in urban. Gender in management. 28-42
[24] Ghuman, S.J., Lee, K.J., Smith, H. L. (2004). Measurement of women’s autonomy according to women and their husbands. Results from five Asian countries. Psychology Research Report. 504-556
[25] Reid, M., Kerr, B., & Miller, W. (2003). Glass Walls and Glass Ceilings: Women’s Representation in State and Municipal Bureaucracies. New York: Praeger Publishers.
[26] Shahtalebi, S. Yarmohammadian, M., Ajami, S. (2011). Women’s success factors from leadership in higher education. Proceedia, Social and Behavioral Sciences, 15, 3644-3647.
[27]Sorenson, G., Burns, M. (2004). Women and business leadership. Encyclopedia of Leadership, 2, 1650-1657.