[1] ادیب، یوسف؛ تاجور، آذر؛ پورطهماسبی، سیاوش (1388). «نقش زن ایرانی در اصلاح الگوی مصرف و ارائۀ راهکار»، ماهنامۀ مهندسی فرهنگی، ش 35 و 36.
[2] امین رشتی، نارسیس (1379). «زنان و نقش آنان در مدیریت مصرف»، مجموعه مقالات همایش زنان و صرفهجویی، تهران: مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری، ص48-123.
[3] بهزادپور، سیمیندخت (1379). نقش خانواده بهعنوان سازمان در سیستم بهرهوری عمومی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
[4] برادران رضایی؛ م، شیروانی (1385). «وضعیت عادت غذایی دانشجویان دانشگاههای تبریز؛ بر اساس رفتارهای خطرزای جوانان»، نهمین کنگرۀ تغذیۀ ایران، تبریز.
[5] تفضلی، فریدون (1376). اقتصاد کلان، نظریهها و سیاستهای اقتصادی، تهران: نی.
[6] حر عاملی، محمدحسن (1409). وسائلالشیعه، قم: مؤسسۀ آل البیت(ع).
[7] حبیبی، شهلا؛ سید ربیع، فرید (1376). «زنان، مدیران فرهنگ بهرهوری»، پیام زن، ش 66.
[8] حسینی، سیدرضا (1379). الگوی تخصیص درآمد و رفتار مصرفکنندۀ مسلمان، تهران: مؤسسۀ فرهنگی دانش و اندیشه معاصر.
[9] حکیمی، محمد (1388)، معیارهای اقتصادی در تعالیم رضوی، قم: بوستان کتاب.
[10] حسینی، سید رضا (1379). الگوی تخصیص درآمد و رفتار مصرفکنندۀ مسلمان، تهران: مؤسسۀ فرهنگی دانش و اندیشۀ معاصر.
[11] رزاقى، ابراهیم (1373). الگوى مصرف و تهاجم فرهنگى، تهران: چاپخش: 164-163.
[12] زارعپور، حسین (1390). روح مکتب اقتصادی امام رضا(ع)، بخش اندیشه.
[13] ساروخانی، باقر؛ امیرپناهی، محمد (1385). ساخت قدرت در خانواده و مشارکت اجتماعی، پژوهش زنان، دورۀ 4، ش 3.
[14] شیخ صدوق، عیون أخبار الرضا(ع) (1378). بیجا: جهان، دو جلد.
[15] شرفی، محمدرضا (1388). مهارتهای زندگی در سیرۀ رضوی، قدس رضوی، چ 3.
[16] صدر، سید محمدباقر (1350). اقتصاد ما، محمدکاظم موسوى، تهران: اسلامى.
[17] صبوری خسروشاهی، حبیب؛ مهدوی، محمدصادق (1382). «بررسی ساختار توزیع قدرت در خانواده»، فصلنامۀ مطالعات زنان، س اول 1، ش 2، ص 27ـ68.
[18] صدوق، جعفربن محمد (1367). من لایحضره الفقیه، ترجمۀ محمدجواد غفاری، ج 3، تهران: اسلامی.
[19] صباغیان، زهرا (1374). بررسی نقش زنان ایرانی در تعلیم و تربیت نیروی انسانی جامعه، مجموعه مقالات کنگرۀ نقش زن در علم، صنعت و توسعه، دفتر امور زنان در نهاد ریاست جمهوری، تهران.
[20] عالی، شهیندخت (1379). خانواده و بهرهوری، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
[21] فرخی، طاهره، (1376). «نقش زنان در توسعۀ پایدار، توانمندسازی زنان»، ماهنامۀ تعاون، دورۀ جدید، ش 74، ص 76ـ79.
[22]قمی، عباس (1416). سفینۀالبحار، بیجا: دار الاسوة للطباعة والنشر.
[23] کتابی، محمود و دیگران (1382). «رابطۀ عوامل اقتصادی، فرهنگی و آموزشی با توانمندسازی زنان»، پژوهش زنان، ش7، ص5ـ30.
[24] کلینی، محمد بن یعقوب (بیتا). اصول کافی، بیجا: دار الکتب الإسلامیه.
[25] لانگه، سارا (1372). معیارهایی برای تواناسازی زنان، نقش زنان در توسعه، تهران: روشنگران.
[26] موزر، کارولین (1372). برنامهریزی برحسب جنسیت در جهان سوم، نقش زنان در توسعه، تهران: روشنگران.
[27] میرزایی، محمد (1394). «مدیریت اصلاح الگوی مصرف از نگاه بخش اقتصادی»، مقالات کنفرانس تربت حیدریه.
]28]مجلسی، محمدباقر (1404). بحارالأنوار، لبنان، مؤسسة الوفاء بیروت.
[29] میشل، آندره (1354). جامعهشناسی ازدواج و خانواده، ترجمۀ فرنگیس اردلان، انتشارات دانشکدۀ علوم اجتماعی و تعاون دانشگاه تهران.
[30] محمدی، زهرا (1385). زنان سرپرست خانوار، تهران: روابط عمومی شورا فرهنگیـ اجتماعی زنان.
[31] مهدوی، محمدصادق؛ صبوری، حبیب (1382). «بررسی ساختار توزیع قدرت در خانواده»، مطالعات زنان، س اول، ش 2.
[32] معینیفر، حشمتالسادات (1388). «بازنمایی کلیشههای جنسیتی در رسانهها»، تحقیقات فرهنگی ایران، ش 3.
[33] نورینیا، حسین (1386). «بهرهوری در خانواده»، روزنامۀ سرمایه، ش 540، ص 11.
[34] نوری، حسین بن محمدتقی (1408). مستدرکالوسائل، قم: مؤسسۀ آل البیت علیهمالسلام.
[35] Assael, H (1998). south,Consumer Behavior and marketing Action, 6 th edition, western college publishing.
[36] Gergis, A.(1999). Citizen Economic Empowerment In Botswana Concepts and
Principles, Bidpa Working Paper No.22.
[37] South, H. Assael,(1998). Consumer Behavior and marketing Action, 6th edition, western college publishing.
[38] Wilkie, W.L. (1994)Consumer Behavior, 3 rd edition , John wiley & sons, INC.