[1] آقاپور، شهلا؛ موحدمحمدی، سیدحمید؛ علمبیگی، امیر (1393). «نقش مهارتهای کلیدی در شکلگیری قابلیت اشتغال دانشجویان»، فصلنامةپژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ش 71، ص41ـ56.
[2] انتظاری، یعقوب (1388). «ارائة الگویی برای هماهنگسازی نظام آموزش عالی با تحولات مبتنی بر دانش در نظام اشتغال؛ مورد برنامة پنجم توسعة اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ش53، ص1ـ27.
[3] پایخسته، پریسا؛ علمبیگی، امیر؛ بطحائی، سمیه (1396). «بررسی شایستگیهای مورد نیاز توسعة کارآفرینی پایدار در آموزش عالی کشاورزی»، فصلنامة پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، ش 40، ص32ـ43.
[4] حاجیحیدری، فرزانه و سلیمانی، سمیرا (1395). «آموزش شایستگی و مهارتهای کلیدی حین تحصیل از دیدگاه دانشجویان رشتههای امداد و نجات و سوانح»، فصلنامة امداد و نجات، س 8، ش (1 و 2)، ص68ـ76.
[5] سعدوندی، مهسا؛ عباسی، عنایت؛ فرهادیان، همایون (1395). «صلاحیتهای موردنیاز فراگیران در نظام آموزش عالی کشاورزی»، ششمین کنگرة ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران، ملاحظات ترویج در پایداری کشاورزی، منابع طبیعی و محیطزیست در شرایط تغییرات اقلیمی، 5 و 6 آبان 1395، دانشگاه شیراز.
[6] صالحیعمران، ابراهیم؛ رحمانی قهدریجانی، الهه (1392). «مسئلة اشتغال دانشآموختگان آموزش عالی و ضرورت توجه به مهارتهای اشتغالزای بازار کار در طرح آمایش آموزش عالی»، فصلنامة آموزش عالی ایران، س 5، ش 3، ص27ـ58.
[7] علویراد، عباس (1391). «اشتغال زنان در ایران و آیندة اشتغال زنان دانشآموخته (1345ـ1385)». مجلةسیاسی و اقتصادی، ش 288، ص116ـ125.
[8] گرایی، احسان؛ حیدری، غلامرضا (1394). «نظریة شایستگیهای کانونی: الگویی برای برنامهریزی آموزش علم اطلاعات و دانششناسی»، تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، س 21، ش 3، ص467ـ490.
[9] محمودیان، ح.؛ رشوند، مرجان (1391). «اشتغال زنان فارغالتحصیل آموزش عالی و عوامل جمعیتی و اجتماعی مؤثر بر آن (مطالعة موردی شهر تهران»، مجلةزن در توسعه و سیاست، س 10، ش 1، ص83ـ104.
[10] میرجلیلی، فاطمه (1384). «اشتغال دانشآموختگان آموزش عالی و تأکید بر کارآفرینی بهعنوان یک راهکار افزایش آن»، مجلس و پژوهش، س 12، ش (49ـ50)، ص77ـ91.
[11] نادریمهدیی، کریم؛ زلیخایی سیار، لیلا؛ پویا، مهرداد (1394). «واکاوی اشتغالپذیری دانشجویان زن: راهکاری جدید برای تقویت حضور زنان در بازار کار». فصلنامة پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، س 21، ش 4، ص21ـ50.
[12] نویدی، احد؛ محمودی کهریز، بهرام (1390). «ضرورت و راههای توسعة مهارتهای عمومی برای اشتغالپذیری در جامعة دانشمحور»، فصلنامةتعلیم و تربیت، س 112، ص15ـ35.
[13] یغموری، سعید (1388). «بررسی مهارتهای اشتغالزای بازار کار در آموزش عالی»، پایاننامة کارشناسی ارشد رشتة علوم تربیتی، گرایش برنامهریزی آموزشی، دانشگاه مازندران.
[14] Agbor Eta, E. (2017). “Enhancing Graduate Employability in Cameroonian Universities through Professionalization in the Context of the ‘Licence–Master–Doctorat’ Reform”, Higher Education Policy, 31 (3), PP 309-332.
[16] Argos, J., and Ezquerra, P. (2014). “Universities and skills for employability”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 139, PP 290 – 296.
[17] Asonitou, S. (2015). “Employability Skills in Higher Education and the Case of Greece”, Procedia - Social and Behavioral Sciences,175, PP 283-290.
[18] Ayoubi, R. M., Alzarif, K., Khalifa, B. (2017). “The employability skills of business graduates in Syria: Do policymakers and employers speak the same language?”, Education + Training, 59(1), PP 61-75.
[19] Batistic, S. Tymon, A. (2017). “Networking behaviour, graduate employability: a social capital perspective”, Education + Training, 59(4), PP 374-388.
[20] Chhinzer, N. and Russo, A. M. (2018). “An exploration of employer perceptions of graduate student employability”, Education + Training, 60 (1), PP 104-120.
[21] Eivis, Q., Neal, M., Carol, S. (2014). “An empirical study of self-perceived employability: Improving the prospects for student employment success in an uncertain environment”, Active Learning in Higher Education, 15(3), PP 199-213.
[22] El-Temtamy,O., Kathleen O'Neill, K., Midraj, S. (2016). “Undergraduate employability training and employment: a UAE study”, Higher Education, Skills and Work-Based Learning, 6 (1), PP 100-115.
[23] Falk, R.F. & Miller, N.B. (1992). A Primer Soft Modeling. Akron, Ohio: University of Akron Press.
[24]
Garrouste, C. L. &
Rodrigues, M. (2014). “Employability of young graduates in Europe”,
International Journal of Manpower, 35 (4), PP 425-447.
[25] Hollister, J. M., Spears, L. I., Mardis, M. A., Lee, J., McClure, C. R., Liebman, E. (2017). “Employers’ perspectives on new information technology technicians’ employability in North Florida”, Education + Training, 59 (9), PP 929-945.
[26] Ishengoma, E., Vaaland, T. I. (2016). “Can university-industry linkages stimulate student employability?”, Education + Training, 58 (1), PP 18-44.
[27] Jackling, B. and Natoli, R. (2015). “Employability skills of international accounting graduates: Internship providers’ perspectives”, Education + Training, 57 (7), PP 757-773.
[28] McKeown, T.,& Lindorff, M. (2011). “The graduate job search process – A lesson in persistence rather than good career management?”, Education and Training, 63, PP 301–320.
[29] Messer, D. (2018). “Work placements at 14-15 years and employability skills”, Education +Training, 60 (1), PP 16-26.
[30] Molla, T. and Cuthbert, D. (2015). “The Issue of Research Graduate Employability in Australia: An Analysis of the Policy Framing (1999–2013)”, Aust. Educ. Res. 42, PP 237–256.
[31] Pita, C. Eleftheriou, M. Ferna´ndez-Borra´s, J. Gonc¸alves, S. Mente, E. Santos, M. B. Seixas, S. and Graham J. Pierce, G. J. (2015). “Generic skills needs for graduate employment in the aquaculture, fisheries and related sectors in Europe”, Aquacult Int, 23, PP 767–786.
[32] Poon, J. (2016). “An investigation of characteristics affecting employment outcomes and patterns of real estate graduates”, Property Management, 34 (3), PP 180-198.
[33] Sermsuk, S. Triwichitkhun, D. Wongwanich, S. (2014). “Employment Conditions and Essential Employability Skills Required by Employers for Secondary School Graduate”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, PP 1848-1854.
[34] Singh, R., Chawla, G., Agarwal, S., and Desai, A. (2017). “Employability and innovation: development of a scale”, International Journal of Innovation Science, 9 (1), PP 20-37.
[35] Thang, P. V. M. & Wongsurawat, W. (2016). “Enhancing the employability of IT graduates in Vietnam”, Higher Education, Skills and Work-Based Learning, 6 (2), PP 146-161.
[36] Turner, N. K. (2014). “Development of self-belief for employability in higher education: Ability, efficacy and control in context”, Teaching in Higher Education, 19 (6), PP 592-602.
[37] Nilsson, S. (2010). “Enhancing individual employability: the perspective of engineering graduates”, Education + Training, 52 (6/7), PP 540-551.