[1] احمدگلی، کامران؛ سیدجلالی، بدری (1390). «معناشناسی چارچوبی و تأثیر الگوهای فرهنگی در ترجمة ادبی، بررسی موردی ترجمة رمان فرانی و زویی، اثر جی. دی. سلینجر»، نقد زبان و ادبیات خارجی، دورة 3 (6)، ص 2.
[2] افشاری، پوراندخت؛ پژوهیده، زهرا؛ یزدیزاده، حمیده و همکاران (1395). «بررسی نیازهای آموزشی دختران 14-11ـ14 ساله دربارة سلامت جنسی»، پرستاری و مامایی جامعنگر، سال 25 (79)، ص 9-19.
[3] الفتی، فروزان؛ علیقلی، سمیه (1387). «سنجش نیازهای آموزشی دختران نوجوان پیرامون بهداشت باروری و تعیین راهبردهای مناسب برای تأمین آن در قزوین»، مجلة دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 12(2)، ص76ـص 82-7682.
[4] رحمانی، احسان؛ عارفی، مختار؛ افشارینیا، کریم؛ امیری، حسن (1398). «طراحی بستة آموزشی تربیت جنسی نوجوانان مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اثربخشی آن بر خودپنداشت دانشآموزان متوسطة اول»، مجلة علوم روانشناختی، 18(79)، صص 839-ـ849.
[5] زارع، محمد؛ ملکافضلی، حسین؛ جندقی، جعفر و همکاران (1384). «تأثیر آموزش مسائل بهداشت بلوغ بر آگاهی، نگرش و عملکرد دختران 12ـ14 ساله»، مجلة دانشکدة پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 14 (56)، ص 18ـ26-18.
[6] سیمبر، معصومه؛ علیزاده، شیوا، حاجیفقها، محبوبه؛ گلعذار، سمیرا (1395). «مروری بر نیازهای آموزشی بهداشت باروری و جنسی نوجوانان ایرانی»،مجلة دانشکدة پزشکی اصفهان، 34 (412)، ص 157ـ263.
[7] شکور، مهسا؛ یمانی، نیکو؛ احسانپور، سهیلا؛ علیزاده، شیوا (1395). «نیازسنجی کیفی بهداشت باروری در دوران نوجوانی»، مجلة علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، 21 (8)، ص816ـ 829.
[8] فوکو، میشل (1398). اراده به دانستن، ترجمة نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، چ15، تهران: نی.
[9] لطیفنژاد، رباب؛ جوادنوری، مژگان؛ حسنپور، مرضیه؛ هزاوهیی، محمدمهدی و همکاران (1391). «ضرورت آموزش سلامت جنسی به دختران نوجوان در ایران: یک مطالعه مطالعة کیفی»، مجلة زنان، مامایی و نازایی، 15 (12)، ص7ـ17.
[10] میرزایی نجمآبادی، خدیجه؛ بابازاده، راحله؛ شریعتی، محمد؛ موسوی، عباس (1393). «دختران نوجوان ایرانی و اطلاعات و خدمات بهداشت باروری و جنسی: یک مطالعة کیفی»، مجلة زنان، مامایی و نازایی، 17 (92)، ص 9ـ18.
[11] نوری سیستانی، ملیحه؛ مرقاتی خویی، عفتالسادات (1388). «تأثیر شیوة آموزشی مبتنی بر گروه همسالان بر عملکرد جسمی بهداشت بلوغ دختران»، مجلة علمیـ پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک، 12(4)، ص 129ـ135.
[12] یزدانی، سمیه؛ شگفتی، نادره (1398). «تأثیر آموزش تربیت جنسی بر هویت جنسی کودکان 7 تا 11 سال شهر شیراز»، دوفصلنامة مشاورة کاربردی، 8 (2)، ص93ـ108.
[13] Beres, M. A. (2014). “Points of Convergence, Introducing Sexual Scripting Theory to Discourse Approaches to the Study of Sexuality”, Sexuality & Culture, 18, PP 78, 83.
[14] Charmaz, k. (2014). Constructing Grounded Theory, 2nd edition. Los Angeles, London, Dew Delhi, Singapor, Washington DC, Sage publications, PP 12, 57-79.
[15] Davies, C and Roberson, K. (2010). “Hatching Babies and Stork Deliveries: risk and regulation in the construction of children’s sexual knowledge”, contemporary issues in early childhood, 11(3). P 249.
[16] Fox, G. L. (1980). “Patterns and Outcomes of Mother-Daughter Communication About Sexuality”, Journal of Social Issues, 36(I). PP 7-29.
[17] Fox, G. L. (1980). “The Mother-Adolescent Daughter Relationship as a Sexual Socialization Structure: A Research Review”, Family Relations, 29(1). PP 21-28.
[18] Gagnon J. H and Simon, W. (1986). Sexual scripts, Permanence and change, Archives of Sexual Behavior, 15(2). PP 98, 115.
[19] Gagnon, J. H and Simon, W. (1973). Sexual Conduct, The Social Sources of Human Sexuality, London and New York, Routledge, P 136.
[20] Gagnon. J. H. (2004). An Interpretation of Desire, Essays in the Study of Sexuality. Chicago, I. L, The University of Chicago Press, PP 68-69, 117-118, 136, 139, 140-141, 273.
[21] Gansen, H. M. (2017). Reproducing (and Disrupting) Heteronormativity: Gendered Sexual Socialization in Preschool Classrooms, “Sociology of Education”, 90(3), PP 255–272.
[22] Greenberg, B., Bruess, S and Oswalt, B. (2017). Exploring the Dimensions of Human Sexuality, Sixth edition, Burlington, MA, Joned & Bartlett learning Publication, P 4.
[23] Irvine, J. M. (2003). Introduction to “Sexual Scripts, Origins, Influences and Changes”, Qualitative Sociology, 26(4), P 489.
[24] Kour Toor, K. (2012). “A Study of the Attitude of Teachers, Parents and Adolescents Towards Sex Educations”, Journal of Educational Studies, Trends & Practices, 2(2), P 178
[25] Long Laws, J. (1975). “Age and Sex”, Contemporary Sociology, 4(3), P 227.
[26] Raffaelli, M and Ontai, L. L. (2001). “She’s 16 years old and there’s boys calling over to the house’: an exploratory study of sexual socialization in Latino families”, Culture, Health & Sexuality, 3(3), PP 295–310.
[27] Rahma, M., and Karawang, S. K. (2019). “The Relation between Sexuality Knowledge and Sexual Behavior of Adolescents”, 1st International Conference on Administration Science (ICAS). Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 343, PP 322-326.
[28] Regnerus, M. D (2005). “Talking about Sex: Religion and Patterns of Parent–Child Communication about Sex and Contraception”, The Sociological Quarterly, 46, PP 79–105.
[29] Sevilla, T. M., Sanabria, J. P., Orcasita, L. T and Palma, D. M. (2016). “Consistencies and Discrepancies in Communication Between Parents and Teenage Children About Sexuality”, Paidéia, 26(64), pp 139-147.
[30] Simon, W and Gagnon, J. H. (1969). “On psychosexual development”, Springer, 6(5), p 63.
[31] Simon, W. (1996). Postmodern Sexualities, London and New York, Routledge, P vi.
[32] Weeks, J. (2018). Sex, Politics and Sexuality, The Regulation of Sexuality Since 1800, Routledge, London and New York PP 15-16.