[1] ایمان، محمدتقی (1391). روششناسی تحقیقات کیفی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
[2] ادیب حاجباقری؛ محسن و همکاران (1386). روش تحقیق کیفی، تهران: بشری.
[3] صابری زفرقندی، محمدباقر؛ رحیمی موقر، آفرین؛ حاجبی، احمد، و... (1386). «وضعیت مصرف مواد، اعتیاد و خدمات مربوطه در کارگران منطقۀ صنعتی عسلویه»، مجلۀ پژوهشی حکیم، زمستان 1388، دورۀ12، ش4، ص58ـ68.
[4] صادقی فسایی، سهیلا (1385). «ارائۀ یک الگوی مفهومی برای مسائل و انحرافات اجتماعی و راهحلهای کاهش آن در عسلویه»، مجلۀ جامعهشناسی ایران، دورۀ7، ش2، تابستان 1385، ص119ـ146.
[5] طالبیان؛ سیدامیر؛ فاضلی، محمد؛ دغاغله، عقیل (1387). «تحلیل تأثیر اجتماعی توسعۀ صنعتی در منطقۀ عسلویه»، نامة علوم اجتماعی، ش٣٣، بهار، ص 55ـ75.
[6] غفاری، غلامرضا؛ ابراهیمی لویه، عادل (1389). جامعهشناسی تغییرات اجتماعی، تهران: نی و لویه.
[7] فاستر، جرج. م (۱۳۷۸). جوامع سنتی و تغییرات فنی، ترجمۀ سید مهدی ثریا، تهران: کتاب فردا.
[8]. فلیک، اووه (۱۳۷۸). درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمۀ هادی جلیلی، تهران: نی.
[9] کیوسیتو، پیتر (1383). اندیشههای بنیادی در جامعهشناسی، ترجمۀ منوچهر صبوری، تهران: نی.
[10] مرتون، رابرت (1376). مشکلات اجتماعی و نظریۀ جامعهشناسی، ترجمۀ نوین تولایی، تهران: امیرکبیر.
[11]. ویژهنامۀ مروارید پارس جنوبی در صدف خلیج فارس، اقتصاد ایران، 1388.
[12] Banerjee, Bobby Subhabrata (2008). Social Responsibility: The Good, the Bad and the Ugly، USA, Edward Elgar.
[13] Boeddeling, Jann (2012). orporate Social responsibility: a Perspective from Weberian Economic sociology, Doctoral thesis, Herdecke University.
[14] Carroll, A. B (1979). A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Social Performance, Academy of Management Review, Vol. 4 No. 4, pp 497-505
[15] Castelo Branco, Manuel; Lima Rodrigues, Lúcia (2007) Positioning Stakeholder Theory within theDebate on Corporate Social Responsibility, EJBO Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, Vol. 12, No. 1, http://ejbo.jyu.fi/
[16] European Commission (EC) (2001), Promoting a European framework for corporate social responsibility – Green Paper, Office for Official Publications of the European Communities, Luxemburg.
[17] Freeman R.E.,)1984( Strategic Management: A (Synopsis of the thesis submitted for the degree of Stakeholder Approach. Pitman: Boston
[18] Glaser. B. G.. & Straws. A. L. (1967). The discovery of grounded theory: Srrurrgies for qualirorive research. New York: Aldine.
[19] Jones, T (1995). Instrumental stakeholder theory: a synthesis of ethics and economics, Academy of Management Review, 20(2), pp 404-437
[20] Kotler, P.; Lee, N (2005). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Cause. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
[21] Lantos, G. P. (2001) “The boundaries of strategic corporate social responsibility”, Journal of Consumer Marketing, Vol. 18 No. 7, pp 595-630
[22] Leipziger, D. (2003). The Corporate Responsibility Code Book. Greenleaf Publishing
[23] Levitt, T. (1958) “The Dangers of Social Responsibility”, Harvard Business Review, Vol. 33 No. 5, pp 41-50.
[24] Madison, D.S. (2005), Critical Ethnography: Methods, ethics, and performance, Thousand pub
[25] McWilliams, A. and Siegel, D. (2001) “Corporate Social Responsibility: A Theory of the Firm Perspective”, Academy of Management Review, Vol. 26 No. 1, pp 117-127
[26] Melhuus, Marit; Mitchell, Jon P; Wulff, Helena(2012) Ethnographic Practice In The Present London : Berghahn Books
[27] O'Reilly, K. (2005) Ethnographic Methods. London: Routledge.
[28] Porter, M. E. and Kramer M. R. (2006). Strategy and society: The link between competitive advantage and Corporate Social Responsibility. Harvard Business Review 84(12), pp 78-92.
[29] Thomas, J(1993) Doing Critical Ethnography, Newbury park, CA: sage
[30] Turner, Jonathan H (2010)Theoretical Principles of Sociology, New York: Dordrecht Heidelberg London.
[31] UNESCO, a. (2004).What Work in Learning Programmes for Young and Adult Women? At available: www.unesco.com).