[1] ابراهیمی، قربانعلی؛ بهنوئی گدنه، عباس (1389). «سرمایۀ فرهنگی، مدیریت ظاهر و جوانان (مطالعۀ دختران و پسران شهر بابلسر)»، زن در توسعه و سیاست، دورۀ 8، ش 3، پاییز، ص153ـ176.
[2] استراوس، انسلم؛ جولیت کوربین (1390). مبانی پژوهشهای کیفی؛ فنون و مراحل تولید نظریۀزمینهای، ترجمۀ ابراهیم افشار، تهران: نی.
[3] الی یز، اریک (1394). موقعیت بدن بدون اندام، ترجمۀ مهدی رفیع، تهران: نی.
[4] امینی، اکرم (1389). «بازنمایی زن در تبلیغات ایران و جهان»، کتاب ماه علوم اجتماعی، ش 26، ص91ـ103.
[5] ایمان، محمدتقی (1391). روششناسی تحقیقات کیفی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
[6] بودریار، ژان (1389). جامعۀمصرفی اسطورهها و ساختارها، ترجمۀ پیروز ایزدی، تهران: ثالث، چ 2.
[7] ترنر، برایان. اس (2008). بدن و جامعه، ترجمۀ فاطمه سیارپور. ویرایش سوم، انسانشناسی و فرهنگ.
[8] توانا، میعاد (1389). همجنسخواهی؛ باورهای رایج و یافتههای علمی، www.Human3exuality.blogspot.com.
[9]حاجی میری، فاطمه(1389). قدرت و بدن: بدن زنانه به مثابۀ ابژۀ قدرت. انسانشناسی و فرهنگ
[11] حکیم، کاترین (1391). سرمایۀجنسی و نقش آن در مناسبات قدرت جامعه، ترجمۀ ژیلا سرابی، کتاب بانک.
[12] ذکائی، محمدسعید (1387). «بدن و فرهنگ تناسب»، فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی ایران، س اول، ش اول، بهار، ص117ـ141.
[13] ذکائی، محمدسعید؛ صدیقی، سعیده (1394). «زنانگی و ورزش»، مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، س 13، ش 2، تابستان، ص67ـ92.
[14] شریعتی مزینانی، سارا؛ مدرس صادقی، مریم (1390). «بازنمایی در آثار نقاشی زنان معاصر ایران»، جامعهشناسی هنر و ادبیات، س 3، ش 2، زمستان، ص35ـ54.
[15] طائف، مهدی (2013). فهم همجنسگرایی ایرانی؛ زمینه، معنا و ساختار، تورنتو: گیلگمیشان.
[16] فکوهی، ناصر (1393). مبانی انسانشناسی، تهران: نی، چ 3.
[17] فلیک، اووه (1390). درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمۀ هادی جلیلی، چ 3.
[18] فوکو، میشل (1383). اراده به دانستن، ترجمۀ نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نی.
[19] ــــــــــ (1378). مراقبت و تنبیه، تولد زندان، ترجمۀ نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نی.
[20] مهدوی، محمدصادق و عباسی اسفجیر (1389). «بررسی میزان تمایل به مدیریت بدن و کنترل اندام و عوامل مؤثر بر آن»، مجلۀ مطالعات جامعهشناختی جوانان، س اول، پیششمارۀ اول، تابستان، ص 131ـ145.
[21] میشل، آندره (1378)، جامعهشناسی خانواده و ازدواج، ترجمۀ فرنگیس اردلان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
[22] نصرتی، روحالله (1387). دیوارنوشتهها و مقاومت در زندگی روزمرۀمطالعات فرهنگی، مصرف فرهنگی و زندگی روزمره، به اهتمام عباس کاظمی، ناشر: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تهران.
[23] وبلن، تورشتاین (1383). نظریۀ طبقۀمرفه، ترجمۀ فرهنگ ارشاد، تهران: نی.
[24] ورهیس، سارا (1388). «پارادایمهای نامتوازن از زنان و دختران در فیلمها و انیمیشنهای کودکان»، ترجمۀ محسن داوری، ماهنامۀ موعود، ش 109.
[25] هالجین، ریجارد پی؛ ویتبورن، سوزان کراس، بیتا (1383). آسیبشناسی روانی، ج اول، ترجمۀ یحیی سیدمحمدی، تهران: روان.
[26] Bandura, A. (2002). Selective moral disengagement in the exercise of moral agency. Journal of Moral Education, 31 (2), P 102.
[27] Beryant, A., Charmaz, C. (2007) The Sage Handbook of Grounded Theory.London: sage.
[28] Bong, M., & Skaalvik, E. M. (2003). Academic self-concept and self-efficacy: how different are they really? Educational Psychology Review, 15(1): PP 1-40.
[29] Gibson, W. J, Brown, A. (2009). Working with Qualitative Data. SAGE Publications Ltd.
[30] Krane, V., Choi, P.Y.L., Baird, S.M., Aimar, C.M., Kauer, K.J. (2004). Living the Paradox: Female Athletes Negotiate Femininity and Muscularity. Sex Role, vol.50, March 2004.
[31] Lennon, S. J. and Rudd,N.A. (1994).“Linkages Between Attitudes Toward Gender Roles, Body Satisfaction, Self-Esteem, and appearance Management Behaviors in Women”. Family and Consumer Sciences Research Journal.