[1] آیباغی اصفهانی، سعید؛ حسنی، علیاکبر؛ عامری، زهرا (1397). «رهبری تضایفگرا: رویکردی فرانوگرا در زمینۀ ارتقای سطح بلوغ قابلیتهای کارکنان و پایداری منابع انسانی»، مجلة علمی مدیریت فرهنگ سازمانی، س 16، ش 4، ص899ـ925.
[2] آیباغی اصفهانی، سعید؛ الهی، رامین (1395). «رهبری تضایفگرانه، رویکردی فرانوگرا در راستای انعطافپذیری منابع انسانی و آوای کارکنان»، اولین همایش بینالمللی پژوهشهای نوین در مطالعات مدیریت، شیراز.
[3] آرمان، مانی؛ حسینی، سید یعقوب؛ تنگستانی، الهام (1395). «تأثیر سرمایۀ اجتماعی و بلوغ منابع انسانی بر مدیریت منابع انسانی پایدار (مورد مطالعه: شرکتهای فعال در صنعت پتروشیمی»، مجلة علمی مدیریت سرمایة اجتماعی، س اول، ش 3، ص 113ـ138.
[4] شکاری، غلامعباس؛ شیبانیفر، محمد (1392). «سطح بلوغ شرکت گاز خراسان رضوی در فرایند مدیریت عملکرد براساس مدل بلوغ قابلیتهای کارکنان (PCMM)»، مجلة چشمانداز مدیریت دولتی، س 13، ش 3، ص 129ـ157.
[5] قلیپور، آرین؛ محمداسماعیلی، ندا (1393). استاندارد 34000 تعالی منابع انسانی، تهران: مؤسسة کتاب مهر نشر.
[6] یوسف بروجردی، راضیه؛ سیادت، سید علی؛ رجائیپور، سعید؛ عابدی، احمد (۱۳۹۸). «طراحی الگوی رهبری همافزا برای دانشگاههای ایران مبتنی بر نظری دادهبنیاد»، دوفصلنامةعلمی پژوهشی مدیریت بر آموزش سازمانها، س ۸، ش ۲، ص ۴۷ـ۸۲.
[7] Aibaghi Esfahani, S., Rezaii, H., Koochmeshki, N., & Sharifi Parsa, S. (2017). “Sustainable and flexible human resource management for innovative organizations”. AD-Minister, (30), PP 195-215.
[8] Ardovini, Joanne & Trautman, H. Diane & Brown, Genevieve. (2010). Including Female Leadership Experiences and Behaviors: A Qualitative Validation of Synergistic Leadership Theory, International Leadership Journal.
[9] Achilles, C., M., Irby, B. J., Alford, B., & Perreault, G. (2009). Remember Our Mission: Making Education and Schools Better for Students, Lancaster, Pennsylvania, Pro Active Publications.
[10] Bamberg, W. (2004). An application of the Synergistic Leadership Theory to the leadership experiences of five female superintendents leading successful school districts. (Doctoral dissertation, Sam Houston State University).
[11] Cole, D. & Tibby, M. (2013). Defining and developing your approach to employability: A framework for higher education institutions. Heslington: The Higher Education Academy.
[12] Curtis, B., Hefley, B., & Miller, S. (2009). People Capability Maturity Model (PCMM). Version 2.0. (2nd ed.), Pittsburgh, Pennsylvania: Carnegie Mellon University.
[13] Curtis, B.; Hefley, W.; Miler, S. (1995). Overview of the people capability maturity model. Pittsburgh, Pennsylvania: Carnegie Mellon University.
[14] Claessens, B.; Van Eerde , W. (2004). “Planning behavior and perceived control of time at work”. Organization Behaviour, 25(1), PP 937-950.
[15] Dyllick, T.; Hockerts, K. (2002). “Beyond the business case for corporate sustainability”. Business Strategy Environment, 11(2), PP 130-141.
[16] Daresh, J. C. (2001). Supervision as proactive leadership. Prospect Heights, IL: Waveland Press.
[17] Ehnert, I. (2009). Sustainable human resource management. A Conceptual and Exploratory Analysis from a Paradox Perspective, Heidelberg. Germany: Bremen: Physical‐Verlag
[18] Ehnert, I.; Harry, W. (2013). “Recent developments and future prospects on sustainable human resource management: Introduction to the special issue”. Management Review, 23(3), PP 221-238.
[19] Glynn, C.; Steinberg, I.; McCartney, C. (2006). Work-Life balance: The role of the manager. Horsham, UK: Roffey Park
[20] Ghiasipour M, Mosadeghrad AM, Arab M, Jaafaripooyan E .(2017). “Leadership challenges in health care organizations: The case of Iranian hospitals”. Med J Islam Repub Iran; 31(1): PP 560-7. [Persian]
[21] Hernandez, R. M. (2004). An analysis of superintendent and school board perceptions of the factors of the synergistic leadership theory.
[22] Irby, B. J., Brown, G., & Yang, L. (2013). “The Synergistic Leadership Theory: An inclusive theory in the twenty-first century”. The handbook of educational theories, PP 985-995.
[23] Irby, B. J., Brown, G., Duffy, J. A., & Trautman, D. (2002). “The synergistic leadership theory. Journal of Educational Administration, 40(4), PP 304-322.
[24] Leal Filho, W. (2000). “Dealing with misconceptions on the concept of sustainability”. Journal Sustainability in High Education, 1(1), PP 9-19.
[25] Lunenburg, F., & Ornstein, A. (2011). Educational administration: Concepts and practices. Nelson Education.
[26] Manuel, K. R. (2010). A personal narrative: The synergistic leadership theory as it applies to the leadership of a principal of a rural intermediate school (Doctoral dissertation, Sam Houston State University).
[27] Marshall, C. (1993). The New Politics of Race and Gender, Flamer Press, Bristol.
[28] Peru, L. (2013). “Sustainable human resource management in peruvian companies”. BALAS conference, 1, PP 1-18.
[29] Rosener, J. B. (1990). Ways women lead. Harvard business review, 68 (6), pp. PP 119-125.
[30] Tibby, M. (2013). “Defining and developing your approach to employability”. Academic Lead - Employability, Higher Education Academy, 1, PP 1-24