[1] افشانی؛ علیرضا و شیری محمدآباد؛ حمیده (1395). «بررسی رابطۀ رضایت از زندگی و سلامت اجتماعی زنان شهر یزد»، دوماهنامۀ طلوع بهداشت، 15 (2)، صص 44-34.
[2] تیموری؛ امیر، زارع؛ محمدحسن، ساریخانی؛ محمد، سالاری؛ راحله و مصطفی (1392). «بررسی میزان انطباق کتاب علوم تجربی سال دوم دبستان با مؤلفههای خلاقیت و سطوح بالای حیطه شناختی بلوم»، نشریۀ ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 3 (3)، صص 161-186.
[3] باباپور، خیرالدین؛ جلیل، طوسی؛ فهیمه و حکمتی؛ عیسی (1388). «بررسی نقش عوامل تعیینکننده در سلامت اجتماعی دانشجویان دانشگاه تبریز»، فصلنامۀ پژوهشهای نوین روانشناختی، 4 (16)، صص 19-1.
[4] بخارایی؛ احمد، شربتیان؛ محمدحسن و طوافی؛ پویا (1394). «مطالعۀ جامعهشناختی رابطۀ نشاط با سلامت اجتماعی جوانان 18 تا 30 سال شهرستان ملایر»، فصلنامۀ برنامهریزی رفاه و توسعۀ اجتماعی، 7 (25)، صص 39-1.
[5] رضایی؛ امید و نوغانیدخت بهمنی؛ محسن (1396). «بهزیستی اجتماعی دانشجویان و عوامل مؤثر بر آن»، دوفصلنامۀ علوم اجتماعی، 14 (2)، صص 56-31.
[6] زکی؛ محمدعلی و خشوعی؛ مریمالسادات (1392). «سلامت اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن در بین شهروندان شهر اصفهان»، فصلنامۀ مطالعات جامعهشناختی شهری، 3 (8)، صص 108-79.
[7] سام آرام؛ عزتالله (1388). «بررسی سلامت اجتماعی و امنیت اجتماعی با تأکید بر رهیافت پلیس جامعهمحور»، فصلنامۀ انتظام اجتماعی، 1 (1)، صص 29-9.
[8] سفیری؛ خدیجه و صادقی راوندی؛ فاطمه (1393). «تبیین رابطۀ هویت جنسیتی و سلامت اجتماعی زنان و مردان شهر تهران»، مجلۀ جامعهشناسی کاربردی، 20 (53)، صص 70-51.
[9] شربتیان؛ محمدحسین و عرفانیان قصاب؛ المیرا (1397). «تأثیر سرمایۀ اجتماعی بر بهزیستی اجتماعی به واسطه نقش میانجی کیفیت زندگی و رضایت از زندگی (مطالعۀ موردی: جوانان 18 تا 30 ساله شهرستان قاین)». فصلنامه توسعه اجتماعی (توسعه انسانی سابق)، 13 (1)، ص 227-195.
[10] ------؛ -------- و ایمنی؛ نفیسه (1395). «تحلیل جامعهشناختی سلامت اجتماعی جوانان و عوامل مؤثر بر آن (مطالعه موردی: جوانان 18 تا 30 سال در شهرستان قاین)»، فصلنامۀ جامعهشناسی کاربردی، 29 (69)، صص 188-167.
[11] ------؛ -------- و طوافی؛ پویا (1395). «مطالعۀ جامعهشناختی شاخصهای احساس بهزیستی اجتماعی شهروندان شهر مشهد»، فصلنامۀ مطالعات فرهنگی- اجتماعی خراسان، 10 (4)، صص 137-116.
[12] شریفیان ثانی؛ مریم و زنجری؛ نسیبه (1392). «بهزیستن به عنوان مفهومی چندبعدی، واکاوی مفاهیم و تعاریف»، فصلنامۀ رفاه اجتماعی، 14 (52)، صص 91-65.
[13] عباسی؛ مسلم (1394). «مقایسۀ بهزیستی اجتماعی و اضطراب اجتماعی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص»، فصلنامۀ ناتواناییهای یادگیری، 5 (2)، صص 91-74.
[14] عباسی؛ مسلم، اعیادی؛ نادر، شفیعی؛ هادی و پیرانی؛ ذبیح (1394). «نقش بهزیستی اجتماعی و سرزندگی تحصیلی در پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری». دوماهنامۀ راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9 (1)، صص 54-50.
[15] عبداللهتبار؛ هادی کلدی؛ علیرضا؛ محققی کمال، حسین؛ ستارهفروزان؛ و صالحی مسعود؛ آمنه (1387). «بررسی سلامت اجتماعی دانشجویان». فصلنامۀ رفاه اجتماعی، 8 (30 و 31)، صص 189-171.
[16] قراملکی؛ ناصر، پورعبدل؛ سعید و سجادپور؛ حامد (1397). «اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر بهبود بهزیستی اجتماعی دانشآموزان زورگو»، فصلنامۀ روشها و مدلهای روانشناختی، 9 (34)، صص 15-1.
[17] Blanco, A, & Díaz, D (2007). “Social order and mental health: A social wellbeing approach”. Psychology in Spain, 11 (1), 61–71.
[18] Cicognani, E., Pirini, C., Keyes, C., Joshanloo, M., Rostami, R., & Nosratabadi, M (2008). “Social participation, sense of community and social wellbeing: A study on American, Italian and Iranian university students”. Social Indicators Research, 89 (1), 97–112
[19] Fujisawa, Y. Hamano, T. Takegawa, S (2009) “Social Capital and Perceived Health in Japan: An Ecological and Multilevel Analysis”. Jornal of Social Science Medicine, 69 (4), 500-505.
[20] Haas, S.A., Schaefer, D.R., & Kornienko, O (2010). “Health and the Structure of Adolescent Social Networks”. Journal of Health and Social Behavior, 51 (4), 424-439.
[21] Keyes, C.L.M (2004). “The nexus of cardiovascular disease and depression revisited: The complete mental health perspective and the moderating role of age and gender”. Journal of Aging and Mental Health, 8 (3), 266-274.
[22] Keyes, C.L.M., & Shapiro, A. D (2004). “Social well-being in the United States: A descriptive epidemiology”. How healthy are we, 350-372.
[23] Keyes, C.L.M (1998). “Social Wellbeing”, Social Psychology Quarterly, 2 (8), 121-140.
[24] Krok, D (2015). “The mediating role of optimism in the relations between sense of coherence, subjective and psychological wellbeing among late adolescents”. Personality and Individual Differences, 85 ,134-139.
[25] Marks, D. F., Murray, M., Evans, B., & Estacio E.V (2000). Health Psychology: theory, research and practice. London. SAGE Publications.
[26] Romey, Wiliyam (1968). Inquiry techniqus for teaching Science. London: Prentice Hall.
[27] Ryff, C.D (2013). “Psychological well-being revisited Advances in the science and practice of eudemonia”. Psychotherapy and psychosomatics, 83 (1), 10-28.
[28] Sarracino, F (2010). “Social capital and subjective wellbeing trends: Comparing 11 western European, countries”. Journal of Socio Economics, Elsevier, 39 (4), 482-517.
[29] Telef, B. B. & Ergun, E (2013). “Self-efficacy as a predictor of high school students’ subjective wellbeing”. Kuramsal Egitimbilim Dergisi, 6 (3), 423-433.
[30] Yamaoka, K (2008). “Social capital and health and well-being in East Asia: a population-based study”. Journal Social Science & Medicine, 66 (4), 885-899.