[1] ابطحی، حسین؛ عابسی، سعید (1386). توانمندسازی کارکنان، کرج: مؤسسۀ تحقیقات و آموزش مدیریت.
[2] احمدی، پرویز؛ صفری کهره، محمد؛ نعمتی، سمیه (1389). مدیریت توانمندسازی کارکنان: رویکردها، الگوها، راهبردها، برنامهها و ارزیابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
[3] پاپی، احمد؛ یارمحمدیان، محمدحسین؛ کلاهدوزان، اکبر و دیگران (1383). «بررسی مقایسهای رضایت شغلی کتابداران کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان و عوامل مؤثر برآن»، مدیریت و اطلاعات در بهداشت و درمان، س اول، ش اول.
[4] پناهی اسفرجانی، مهدی؛ فیروزی، محمد (1390). «شناخت و اولویتبندی عوامل مؤثر در توانمندسازی کارکنان با استفاده از مدل اسپریتزر: (مورد مطالعه: شرکت بیمۀ پارسیان)»، هجدهمین همایش ملی و چهارمین سمینار بینالمللی بیمه و توسعه، تهران، پژوهشکدۀ بیمه، بازیابیشده در 21
/8
/1392
http://www.civilica.com
[5] تهوری، زهرا (1384). «بررسی میزان رضایت شغلی کارکنان شاغل در بخش ’مدیریت پردازش‘ کتابخانة ملی جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامۀ علوم و فناوری اطلاعات، دورۀ 21، ش 2.
[6] حریری، نجلا؛ اشرفیریزی، حسن (1382). «بررسی میزان رضایت شغلی کتابداران شاغل در کتابخانههای عمومی وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی کشور در مراکز استانها»، فصلنامۀ کتابداری و اطلاعرسانی، ش اول، ج 12.
[7] حسینی، الهام؛ حسینی، راحله (1391). «بررسی ارتباط بین ویژگیهای جمعیتشناختی و توانمندسازی روانشناختی کارکنان مطالعۀ موردی ادارات آموزش و پروش شهرستانهای تنکابن و رامسر»، اولین همایش ملی مهندسی مدیریت کسب و کار، بازیابیشده در 15
/8
/1392
http://www.civilica.com
[8] حیاتی، زهیر (1381). «بررسی رضایت شغلی کارکنان کتابخانههای دانشگاههای شیراز و علوم پزشکی شیراز»، جامعهشناسی و علوم اجتماعی، ش 37.
[9] دریمنش، مهناز (1375). «بررسی میزان رضایت شغلی کتابداران کتابخانههای تخصصی شهر تهران»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشگاه تهران، تهران.
[10] دماوندی، مجید ابراهیم؛ الزامی، عصمت (1392). «بررسی رابطۀ آموزشهای ضمن خدمت، سابقۀ خدمت و تحصیلات با توانمندسازی شغلی معلمان زن»، نشریۀ فناوری آموزش، دورۀ 7.ش 3.
[11] کهن، فرحناز (1380). «ارزیابی میزان رضایت شغلی کتابداران کتابخانۀ ملی جمهوری اسلامی ایران»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه آزاد، واحد تهران شمال.
[12] محدثکسائی، سهیلا (1387). «شناسایی عوامل مؤثر بر توانمندسازی منابع انسانی در شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی ایران»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران.
[13] محمودی، علیرضا (1388). «بررسی رضایت شغلی کتابداران کتابخانههای عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران»، دانششناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، دورۀ2، ش 16.
[14] میرکمالی، محمد؛ حیات، علیاصغر؛ نوروزی، علی؛ جراحی، نازنین (1388). «بررسی رابطۀ توانمندسازی روانشناختی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی در میان کارکنان دانشگاه تهران»، دوماهنامۀ علمیـ پژوهشی دانشگاه شاهد، س 16، ش 39.
[15] میری، عبدالرضا؛ سبزیکاران، اسماعیل (1390). «بررسی عوامل مؤثر بر توانمندسازی منابع انسانی شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی ایران»، مدیریت و تحول، ش 6.
[16] Alansari, H. (2011).Career choice, satisfaction, and perceptions about their professional image: A study of Kuwaiti librarians. Library Review, 60 (7).
[17] Conger, J., Kanungo, R. (1988).The empowerment process: integrating theory and practice. Academy of management review, 13.
[18] Dhladha, J. (2011).the influence of leader behavior, psychological empowerment, job satisfaction, organizational commitment on turn over intention. Master Dissertation, The University of stellenboch.
[19] Erturk, A. (2012).linking psychological empowerment to innovation capability: investigating the moderating effect of supeviosory trust.International journal of bussinest and social science, 3 (14).
[20] Hancock, P. (2006). Women, work and empowerment: A portrait of women workers in Gender divides in librarianship: past, present, future.libarary student journal two of Sri Lanka's Export Processing Zones. Journal of Geography, 60.
[21] Indradevi, R (2012).The impact of psychological Empowerment on job perfprmance and job satisfaction in Indian sofeware company.International journal of Multidisciplinary management studies, 2 (4).
[22] Jae wook, L. (2013).mediating effects of psychological empowerment on the relationship between nurse’s self leadership and organizational commitment.health and social welfare, 33.
[23] Jin-liang, w. (2012).the influence of psychological empowerment on work attitude and behavior in Chinese organizations.journal of Bussines management, 6 (30).
[25] Record, A. (2008). Examining gender issues and trends in library management from the male perspective. Library Administration & Management, 22 (4).
[26] Saeed.hashemi, M. (2012).psychological empowerment: A key to boost organizational commitment, Evidence from banking sector of Pakistan. International journal of business and social science, 2 (2).
[27] Singh, S. (2011). Role of lifestyle orientation and perceived organizational functioning in psychological empowerment of IT professionals. Benchmarking, 13 (3).
[28] Sheih, C. (1998). The effect of perceived leadership behavior on the job satisfaction of subordinates in Taiwan’s university libraries (china).Doctoral Dissertation, The University of Wisconsin-Madison.
[29] Spreitzer, G.M. (1995). Psychological empowerment in the workplace: Dimensions, measurement, and validation. Academy of Management Journal, 38.
[30] Spreitzer, G.M. (1996). Social structural characteristics of psychological empowerment. Academy of management journal, 39 (2).
[31] Speritzer, G. (2008).taking stok:a review of more than twenty tears of research on empowermet at work.organizational behavior (handbook), 5124.
[32] Thomas. K., Velthouse, B. (1990).Cognitive elements of empowerment: an interpretive model of intrinsic task motivation. Academy of management review, 15.
[33] Zhimin.H. (2011). On Women Librarians' Career Development in Modern libraries. Retrieved June 10, 2013 from:
http://www.seiofbluemountain.com/upload/product/201112/2011nxscfz06a3.pdf