معاون آموزش وزیر بهداشت، گفت: راهاندازی مراکز سنجش منطقهای آموزش پزشکی و توسعه بیمارستانهای جامع زنان از مأموریتهای مشترک میان همه مناطق آمایشی در طرح تحول آموزشی به شمار میرود.
باقر لاریجانی در اجلاس معاونین آموزشی دانشگاهها و دانشکدههای پزشکی سراسر کشور، اظهار داشت: مأموریتمحور شدن دانشگاههای علوم پزشکی از برنامههای مهم در بحث تغییر و تحول برنامه آموزشی دانشگاهها بهشمار رفته و بر همین اساس انواع واگذاری مأموریتها تعریف شده است.
وی افزود: انواع واگذاری مأموریتها در دانشگاههای علوم پزشکی شامل تکمرکزی، دانشگاهی، منطقهای و ستادی بوده، همچنین ملاکهای واگذاری مأموریتها، ظرفیتهای اقتصادی، امکانات و... است.
معاون آموزش وزیر بهداشت، ادامه داد: خروجیهای مورد انتظار از واگذاری مأموریت به دانشگاهها اجراییسازی، استقرار سختافزاری و انجام سندهای سیاستی است و همکاری در بازنگری و تدوین برنامههای آموزشی، همچنین همکاری در بازنگری و ارتقای راهبردی از مأموریتهای مشترک میان همه مناطق آمایشی است.
لاریجانی عنوان کرد: همکاری در ترویج در توسعه زیرساختهای اخلاق حرفهای و راهاندازی شبکه تبادلات علمی و برنامههای آموزشی مشترک از دیگر مأموریتهای میان همه مناطق آمایشی بهشمار میرود.
معاون آموزش وزیر بهداشت افزود: راهاندازی مراکز سنجش مناطق آموزش پزشکی، همچنین راهاندازی مراکز صلاحیت بالینی و اجرای برنامه اعتبار بخشی مؤسسهای دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی از مأموریتهای دیگر میان همه مناطق آمایشی است.
وی عنوان کرد: توسعه بیمارستانهای جامع زنان مستقر در منطقه و آموزشهای مرتبط همچنین حمایت از شرکتهای دانش بنیان و همکاری در توسعه رشتهها و مقاطع تحصیلی علوم پزشکی نیز از دیگر برنامههای مشترک میان همه مناطق آمایشی است.
لاریجانی گفت: مأموریتهای ویژه هر منطقه در آمایش سرزمینی مشخص شده و بهطور مثال در منطقه یک مأموریتهای توسعه پزشک خانواده، توسعه دانش و مطالعات سرطان، توسعه دانش گیاهان دارویی و مأموریتهای ملی به پیشنهاد منطقه مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: استانهای گیلان، مازندران، بابل، گلستان، سمنان و شاهرود جزو منطقه یک بهشمار رفته و مأموریتهای ویژه به آن سپرده شده است. همچنین توسعه آموزشهای مهارتی از جمله مأموریتهای استانهایی بوده که در منطقه دو قرار گرفتهاند.