معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان با اشاره به اینکه مشکل مشترک همه کارآفرینان بازار فروش است، گفت: در تحقیقات و بررسی هایی که در این مدت سه سال در کشور داشتیم یکی از مسائلی که زنان با آن روبه رو هستند، مشکل بازار فروش است. 


اطهر نژادی، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان در جمع زنان کارآفرین استان تهران با اشاره به اینکه مشکل مشترک همه کارآفرینان بازار فروش است، گفت: در تحقیقات و بررسی هایی که در این مدت سه سال در کشور داشتیم یکی از مسائلی که زنان با آن روبه رو هستند، مشکل بازار فروش است. وجود تسهیلگران خودش به عنوان یک شتاب دهنده فروش خیلی می تواند موثر باشد و می تواند در فضای بین الملل با توجه به ضرورت ها و استانداردهای خاص خودش یک فضای عرضه و تقاضا برای کارآفرینان فراهم کند.

وی افزود: من یک گام جلوتر می روم و اشاره  می کنم به پدیده ای که در دنیای آینده داریم و ناگزیریم به سمت آن پیش برویم و اتفاقا نقش زنان در آن بسیار پررنگ است و آن بحث شهرهای هوشمند است.

نژادی گفت: ما بیشتر از ظرفیت کره زمین داریم استفاده می کنیم یک راهی که در حوزه مدیریت شهری و مدیریت دانش امروز درباره اش صحبت می شود، بحث شهرهای هوشمند است که هم  فضای فرصت ایجاد  می کند برای کارآفرینان هم فضای رقابت . روز آمدشدن خودمان و تیمی که با ما کار میکند در هر حوزه ای که هستید از ارزش بالایی برخورداراست ، قطعا روزی میرسد در آینده که شما در دنیای هوشمند خودتان احساس می کنید که باید به طور مستقیم با این فضا آشنا باشید و آزمون و خطاها را قبلا انجام داده باشید.نکته بعدی : از ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ بحث جهان با توسعه پایدار را داریم که همه کشورها نسبت به آن متعهد شدند و هدف پنجم این اهداف هفده گانه به صورت خاص به زنان ربط دارد. داخل آن شاخص های مختلفی وجود دارد که وضعیت ایران را نسبت به بقیه کشورها نشان میدهد. شاید شما فکر کنید که این شاخص ها ربطی به کارافرینی ندارد اما قطعا چهره ایران را در فضای بین المللی نشان میدهد و تاثیر دارد در روابطی که کارفرینان ما میخواهند در جهان داشته باشند .

وی افزود: در دو حوزه تخصصی به اختصار وارد می شوم. یک نکته  بحث شبکه سازی و همکاری های شبکه ای است که به عنوان یک اصل در دنیای امروز مطرح هست هم به شهرهای هوشمند مربوط می شود هم به تغییر گذاری که از جامعه سنتی به جامعه مدرن داریم. در فضای رقابت که همتایان خودتان را پیدا کنید، فضای رقابتی را نابود نکنید ولی به جای اینکه رقابت ها را به حذف رقیب منجر کنیم از هم افزایی ها استفاده کنیم. الان بهترین شرکت های دنیا که اکوسیستم های کسب و کار را تعریف کردند با شرکت های مختلفی در ارتباط هستند. باور داشته باشیم همه کارها را خودمان به تنهایی نمیتوانیم انجام بدهیم این تعاملات و همکاری ها ارزیابی  ریسکمان را قوی می کند.

 به نکته دیگری تاکید دارم و ان این است که، به خاطر دل خودمان فقط تولید نکنیم، بازار محور عمل کنیم برای اینکه اگر قرار است ما شاخص پایداری را با هم داشته باشیم قطعا یک نقشه راه خیلی جدی می خواهیم و در این نقشه باید نیاز بازار و اقتصاد را در نظر بگیرید.

 نژادی در پایان کارگاه آموزش راهکارهای ورود به بازارهای بین الملل که به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران برای کارآفرینان برگزار شد، گفت: دختران فارغ التحصیل را وارد حوزه های کاری خودتان کنید ، در عین حال که شما برای آنها موثر هستید، از نگاه نسل های بعد هم می توانید استفاده کنید.