عضو انجمن زنان مدیر کارآفرین گفت: با توجه به نقش و جایگاه زنان به ویژه امنیتی که به سبب مادر بودنشان به جامعه می دهند می توانند تحولی در صنعت گردشگری و توریستی ایجاد کنند.
زهرا نقوی، عضو انجمن زنان مدیر کارآفرین درباره روز گردشگری و نقش زنان در توسعه صنعت گردشگری با اشاره به ویژگی های یک زن و مشکلاتی که در جامعه برای زنان وجود دارد، گفت: فرض کنید یک زن بخواهد فعالیتی اقتصادی را آغاز کند از میان ارتباطاتی که دارد چند شریک تجاری می تواند برای خود بیاورد.
وی افزود: وضع آقایان در یافتن شریک تجاری متفاوت است به همین دلیل اگر بخواهیم در شرایط پساتحریم به نقش زنان برای مشارکت اقتصادی اشاره کنیم باید بگوییم که شبکه سازی باید صورت گیرد.
نقوی تصریح کرد: توانمندسازی اقتصادی از مسیر شبکه سازی محقق می شود. سازمان های مردم نهادی در کشور وجود دارد که متمرکز نیستند.
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به نقش و جایگاه زنان به ویژه امنیتی که به سبب مادر بودنشان به جامعه می دهند می توانند تحولی در صنعت گردشگری و توریستی ایجاد کنند.
نقوی با اشاره به تجربه های مالزی و ترکیه به ویژه مدل های طبیعت گردی و بوم گردی بیان کرد: این مدل ها به خوبی نشان می دهد که زنان می توانند تجربه منحصر به فرد برای گردشگران بیافرینند.
وی با بیان اینکه همه گردشگران دنیا به دنبال هتل ۵ ستاره و امکانات تفریحی نیستند اظهار داشت: ما می توانیم نوعی از گردشگری با محوریت فضای محلی را توسعه دهیم که اتفاقا زنان جامعه می توانند به خوبی آن را اداره کنند.
نقوی همچنین تاکید کرد: این هنر ماست که بتوانیم استانداران، بخشداران، بهیاران و شورایاران و سایر افراد موثر و اتفاقا زنانی که در این پست ها مشغولند بگوییم معرفی هوشمندانه منطقه خود را در دستور کار دارند.
وی همچنین در بخش دیگری از صحبت خود بیان کرد: نقش رنگ ها در منطقه و همچنین غذاهای محلی، لباس ها و آیین ها، گویش ها و مزیت های دیگر می تواند بسیار مفید باشد که اگر شبکه سازی صورت گیرد و نهادهای مردمی مطالبه کنند سازمان میراث فرهنگی مجبور می شود به کارها سرعت بیشتری ببخشد.
نقوی با اشاره به حضور جوانان در شبکه های اجتماعی بیان کرد: باید شبکه های اجتماعی را به خدمت بگیریم و منطقه خودمان را معرفی کنیم در صورتی که یک خانه محلی با همه خدمات در این شبکه ها معرفی شود راه مسافر را باز می کند که در این میان زنان می توانند نقش مهمی ایفا کنند.