مطالعات زنان
بازنمایی نقش اجتماعی‌ـ سیاسی زنان در کتاب‏های درسی مقاطع ابتدایی و راهنمایی

فهیمه فرهمند پور؛ الهام بحرانی فرد

دوره 11، شماره 4 ، بهمن 1392، ، صفحه 595-610

http://dx.doi.org/10.22059/jwdp.2014.50291

چکیده
  کتاب‏های درسی، در کنار آموزش دانش‌آموزان، آن‏ها را برای پذیرش نقش‏های متناسب با ویژگی‏های جنسیتی‏شان، آن‌گونه که مدنظر مؤلفان این کتب است، آماده می‏کنند. پژوهش حاضر در‌صدد است به چگونگی بازنمایی نقش اجتماعی‌ـ سیاسی زنان در کتاب‏های درسی دو مقطع ابتدایی و راهنمایی، در سال تحصیلی 1391ـ1392 بپردازد. روش تحقیق، تحلیل محتوای ...  بیشتر