[1] اسمعیلی، م عصومه. دشتی، اعظم. (1395). «اثر رویکرد سهمگذاری در بهبود روابط همسایگی»، ارائهشده در شانزدهمین کنفرانس ملی انجمن مشاورة ایران.
[2] اعزازی، شهلا (1383). «ساختار جامعه و خشونت علیه زنان»، رفاه اجتماعی، ش 4، ص 59ـ96.
[3] پیران، پرویز (1383). «مشکلات اجتماعی»، مجلة جامعهشناسی، علوم اجتماعی و ثروت اجتماعی، ش 13، ص167ـ197.
[4] پیرخائفی، علیرضا (1394). بحثی پیرامون خلاقیتدرمانی (رویکرد تکاملی به سلامت روان)، تهران: کتاب مهربان نشر.
[5] خنیفر، حسین. مسلمی، ناهید. (2017). روشهای تحقیق کیفی: رویکردی نوین و عملی، ج اول، تهران: نگاه دانش.
[6] رحیمی، علی. (1392). «بررسی هویت فرهنگی و چالشهای آن در شهر تهران»، سازمان زیباسازی شهر تهران.
[7] رستگار خالد، امیر.؛ دشتی، سمیه.؛ صادقی، زهرا. (1391) «بررسی روابط همسایگی، سرمایة اجتماعی و پیامدهای آن (مورد مطالعه آران و بیدگل)» فصلنامة اجتماعی توسعۀ فرهنگی، س اول، ش 4، ص177ـ215.
[8] رضوی، سید مصطفی؛ اکبری، مرتضی و دیگران (1392). بازکاوی روش تحقیق آمیخته، تهران: دانشگاه تهران.
[9] شکوری، علی (1384). «رفتارهای حمایتی و دلایل بروز آنها»، فصلنامة رفاه اجتماعی، س 5، ش 18.
[10] صلصالی، مهوش؛ فخر موحدی، علی؛ چراغی، محمدعلی (1386). تحقیق گرندد تئوری در علوم پزشکی (فلسفه و اصول کاربردی)، تهران: بشری.
[11] فاضلی، نعمتالله (1391). فرهنگ و شهر: چرخش فرهنگی در گفتمان شهری، براساس مطالعات شهری. تهران: تیسا.
[12] فاضلی، نعمتالله؛ محکی، علیاصغر؛ عماری، حسن (1390). همسایگی در شهر، مطالعهای در زمینة چالشهای فرهنگی همسایگی در ایران به سفارش ادارة کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تهران: جامعهشناسان.
[13] فتحی، یوسف (1391). «روابط همسایگی بهمثابة یک سازمان اخلاقی با تأکید بر قرآن و حدیث»، سومین کنفرانس بزرگداشت سهروردی با موضوع اخلاق کاربردی.
[14] قنبرینیک ، سیفالله. (1393). «روابط همسایگی در سبک زندگی اسلامی»، فصلنامة علمی پژوهشی اسلام و مطالعات اجتماعی، س اول، ش 4، ص108-135.
[15] کارکنان نصرآبادی، محمد (1389). «از محلهگرایی تا جهانیشدن»، مجلة شهرداری، س 9، ش 89، ص 19ـ31.
[16] محسنی تبریزی ، علیرضا.؛ صداقتی فرد، مجتبی. (1390). «بررسی بیتفاوتی اجتماعی در ایران (مورد مطالعه: شهر تهران)»، جامعهشناسی کاربردی، دوره 22، ش 3. ص 1-22..
[17] مسعودنیا، ابراهیم (1380). «تبیین جامعهشناختی بیتفاوتی شهروندان در زندگی سیاسی و اجتماعی»، علوم سیاسی: اطلاعات سیاسیـ اقتصادی، ش 168، ص 152ـ165.
[18] مشکینی، ابوالفضل؛ زیاری، کرامتالله؛ حیاتی، عقیل (1394). ارزیابی هویت اجتماعی در محلههای شهری (مطالعة موردی: محلة اوین شهر تهران)، پژوهش جغرافیای انسانی، دورة 47، ش 4، ص 589ـ607.
[19] نوابخش، مهرداد. رفیعیفر، مریم. (1387). مطالعة روابط همسایگی در بین ساکنان مجتمعهای مسکونی در شهر تهران (منطقة 2)»، مجلة علوم اجتماعی: مطالعات توسعة اجتماعی، س اول، ص 51ـ65.
[20] هورتالانوس، رلوف.؛ میشلز انجا. میوسن لودوین. (1394). انزوای اجتماعی در جامعة مدرن، ترجمه لیلا فلاحی سرابی، صادق پیوسته، تهران: جامعهشناسان.
[21] Abolhassani. S.R. (2009). Determination and Evaluation of Elements of Iranian Identity, Institute of Strategic Researches. (In Persian).
[22] Adler, A. (1930). Individual psychology. In C. Murchison (Ed.), Psychologies of 1930(pp. 395-405). Worcester, MA; Clark University Press.
[23] Blažević Ines,(2016). “Family, Peer and School Influence on Children's Social Development”. World Journal of Education. 2016, Vol. 6, No. 2.
[24] Corey G.(2012). Theory and Practice of Counselling and Psychotherapy, Arasbaran Publication, Tehran, Iran.
[25] Creswell J.w. (2013). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Method, Approaches, London: Sage Publication.
[26] Daniels M., Stupnisky H. (2012). Not that different in theory: Discussing the control value theory of emotions in online learning environments. Internet and Higher Education, 15.
[27] DeWall, C. N. Baumeister Roy F.( 2006). “Alone but feeling no pain: Effects of social exclusion on physical pain tolerance and pain threshold, affective forecasting, and interpersonal empathy”. Journal of Personality and Social Psychology, Vol 91(1), PP 1-15.
[28] Estell, D. B., & Perdue, N. H.(2013). “Social support and behavioral and affectivve school engagement: The effects of peers, parents, and teachers”.
Psychology in the Schools. 50(4), PP 325-339.
http://dx.doi.org/10.1002/pits.21681.
[29] Jang, Sung Joon and Byron R. Jonson (2001). “Neiborhood Disorder Individual Religiosity, and adolescent use of illicit Drugs”, A test of multilevel Criminology, 39 (1)
[30] Kaplan H. &Sadok B.J. (2015). Synopsis Of Psychiatry. Iran, Tehran, Arjmand Publication.
[31] Kate K. Courtney D.A. (2011). “Modeling Social Influences on Human Health”, Psychosomatic Medicine: 23(1). PP 67-74
[32] May, R. ed., (1969). Existential Psychology, New York; Random House , 13- Ross,C,E .&Mirowsky,J.&pribsh, S Powerlessness Amplification of threat: Neighborhood Disadvantage, Disorder, and Mistrust. American Sociological Review, Vol.66. (2001).
[33] Munch, Richard(1988): Understanding Modernity. London: m : Rutledge.
[34] Petek, Davorina. Gajsek,Tadeja. PetekSter, Marija. (2016). Work-Family Balance By Woman GpSpecikist Trainees In Slovenia: A Qualitative Study. Medical Education 16:31.
[35] Senekal, Burgert A (2010). “Alienation in Irvine Welsh’s "Trainspotting", Department of Afrikaans & Dutch”, German & French, University of the Free State, Literator, 31(1) PP 19-35.
[36] Sharf Richard S.,( 2016). Theoris of Psychotherapy and Concepts and Cases, Rasa Institute of Cultural Services.
[37] Steven D.B. (2013). “Social Integration, Social Support and Mortality in the US National Health Interview Survey”,
Psychosomatic Medicine:
75(5). PP 510–517.
[38] Stormshak, Elizabeth A. Connell, Arin M. ´le `ne Ve ´ronneau, Marie-He. Myers, Michael W. Dishion, Thomas J. Kavanagh, KathrynCaruthers, Allison S. An Ecological, (2011). “Approach to Promoting Early Adolescent Mental Health and Social Adaptation: Family-Centered Intervention in Public Middle Schools”. Child Development, Volume 82, Number 1, Pp 209–225.
[39] Thomas D. Inkson K.(2008). Cultural Intelligence: people Skills for Global Busness. US. Read How You Want.
[40] Tsakos, M.G. Sabbah, W. Chandola T. Newton, T. Kawachi I. Aida J. Sheiham, A. Marmot M.G. Watt, R.G. (2013). “Social relationships and Oral health Among adults Aged 60 Years or Older”, Psychosomatic Medicine: 75(2), PP. 178-186.