[1] ابوالقاسمی، شهنام؛ نصرتپناه، سیاوش؛ شمخانی، لیلا (1394). «ﺗﻌﯿﯿﻦ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﺗﻠﻔﯿﻘﯽ آﻣﻮزهﻫﺎی دﯾﻨﯽ و آرامﺳﺎزی ﻋﻀﻼنی ﺑﺮ ﺗﻨﺶ ادراکﺷﺪه و ﺗﺤﻤل ﭘﺮﯾﺸﺎﻧﯽ واﻟﺪﯾﻦ ﮐﻮدﮐﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی»، ﭘﮋوﻫﺶ در ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ اﺳﻼﻣﯽ، ﺷﻤﺎرۀ 27، دورۀ ﺟﺪﯾﺪ، ﺳﺎل ﺑﯿﺴﺖوﺳﻮم، 121-95.
[2] اسماعیلینسب، مریم؛ اندامیخشک، علیرضا؛ آزرمی، هاله؛ مررخی، امیر (1393). «نقش پیشبینیکنندگی دشواری در تنظیم هیجان و تحمل پریشانی در اعتیادپذیری دانشجویان». فصلنامۀ علمیـپژوهشی اعتیادپژوهی، ۸ (۲۹): صص ۴۹-۶۳.
[3] اکبری، فاطمه؛ یزدخواستی، فریبا؛ شاکهنیا، فرحناز (1394). «اثربخشی آموزش معنویت بر فشار روانی و سلامت عمومی مادران کودکان کمتوانذهنی»، روانشناسی افراد استثنایی، 5 (17)، صص 169-186.
[4] امیری، مهسا؛ علیزمانی، امیرعباس (1397). «بررسی "تنهایی اگزیستانسیال" در دنیای مدرن و روشهای مواجهه با آن با تکیه بر آرای "اروین یالوم"»، غربشناسی بنیادی، سال نهم، شمارۀ اول، صص 1-22.
[5] انجمن روانپزشکی آمریکا، راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی، DSM-5، (1393). ترجمۀ فرزین رضایی، علی فخرایی، آتوسا فرمند، علی نیلوفری، ژانت هاشمی آذر و فرهاد شاملو، تهران: ارجمند.
[6] ایزدی، راضیه؛ عابدی، محمدرضا (1393). درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، چ سوم، تهران: جنگل.
[7] بخشیزاده، شهرزاد؛ افروز، غلامعلی؛ بهپژوه، احمد؛ غباری بناب، باقر؛ شکوهی یکتا، محسن (1395). «آموزش مهارتهای تابآوری مبتنی بر معنویت اسلامی بر سلامت روانی و تابآوری معنوی در مادران با کودکان آهستهگام (کمتوان ذهنی)»، ارمغان دانش، ۲۱ (۵): صص ۴۹۲-۵۱۲.
[8] بوالهری، جعفر؛ غباریبناب، باقر؛ قهاری، شهربانو؛ میرزایی، مصلح؛ راقبیان، رؤیا؛ دوست علیوند، هدی؛ زارعی دوست، الهام (1392). مهارتهای معنوی، کتاب ویژۀ مربیان. چ اول، تهران: دانشگاه تهران.
[9] پارگامنت، کنت (1396). رواندرمانی آمیخته با معنویت، ترجمۀ محمد کلانتر، محمد حسینی و سجاد مطهری، چ دوم، تهران، آوای نور.
[10] پسندیده، عباس (1391). رضایت از زندگی، چ یازدهم، قم: سازمان چاپ و نشر دارالحدیث.
[11] جلوداری، سمیرا؛ سوداگر، شیدا؛ بهرامی هیدجی، مریم (1398). «اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطافپذیری روانشناختی و تنظیم شناختی هیجان در زنان دچار سرطان پستان»، فصلنامۀ علمی روانشناسی کاربردی، دورۀ 13، شمارۀ 4 (52)، صص 527-548.
[12] حسین ثابت، فریده (1387). «اثربخشی آموزش صبر بر اضطراب، افسردگی و شادکامی». دوفصلنامۀ مطالعات اسلام و روانشناسی، 1 (2)، صص 92-79.
[13] خدادادی سنگده، جواد؛ قمی، میلاد (1396). «اثربخشی رواندرمانی وجودی به شیوۀ گروهی بر افزایش بهزیستی روانشناختی مادران دارای کودکان سرطانی». مطالعات روانشناختی، دورۀ 13، شمارۀ 4، صص 125-141.
[14] خرمایی، فرهاد؛ فرمانی، اعظم؛ سلطانی، اسماعیل (1393). «ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس صبر»، اندازهگیری تربیتی، دورۀ 5، شمارۀ 17، صص 83-100.
[15] رشیدزاده، عبداله؛ بدری گرگری، رحیم؛ واحدی، شهرام (1397). «تأثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی با تکیه بر منابع معنوی و اعتقادات دینی اسلامی در تابآوری و بهزیستی روانشناختی مادران دارای فرزند اوتیسم»، فصلنامۀ مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، سال سوم، شمارۀ 7، صص 59-86.
[16] زارع بهرامآبادی، مهدی؛ زرگر، محمد و چگینی، علیاصغر (1390). «رابطۀ نگرانی و نقص در تعدیل هیجانی با سلامت روانی و کیفیت زندگی در دانشجویان»، مجلۀ علوم رفتاری، 5 (3)، صص 235-243.
[17] سیبدری، مهدییوسف؛ بهرامی، فاطمه؛ نامدارپور، فهیمه (1396). «بررسی اثربخشی معنویتدرمانی گروهی بر تابآوری مادرانِ دانشآموزانِ دورۀ دوم متوسطۀ استثنایی شهر اصفهان»، اولین کنفرانس توسعۀ ملی پایدار در روانشناسی و علوم تربیتی ایران.
[18] ﺷﺮﻳﻔﻲﻧﻴﺎ، محمدحسین (1388). «درﻣﺎن ﻳﻜﭙﺎرﭼۀ ﺗﻮﺣﻴﺪی، روﻳﻜﺮدی دﻳﻨﻲ در درﻣﺎن اﺧﺘﻼﻻت دﻳﻨﻲ»، دوﻓﺼﻠﻨﺎﻣۀ ﻋﻠﻤﻲ– ﺗﺨﺼﺼﻲ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت اﺳﻼم و روانشناسی، ﺳﺎل ﺳﻮم، ﺷﻤﺎرۀ 4، صص 82-65.
[19] شکوهی امیرآبادی، لیلا؛ خلعتبری، جواد و رضابخش، حسین (1389). «استرس ادراکشده در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با سبکهای اسنادی مختلف در سال 87». نوآوریهای مدیریت آموزشی، شمارۀ 20، صص 107-130.
[20] ﺻﺤﺮاﻳﻴﺎن، ﻋﻠﻲ؛ ﻏﻼﻣﻲ، ﻋﺒﺪاﷲ و اﻣﻴﺪوار، ﺑﻨﻔﺸﻪ (1390). «راﺑﻄۀ ﻧﮕﺮش ﻣﺬﻫﺒﻲ در داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﭘﺰﺷﻜﻲ داﻧشگاه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺷﻴﺮاز»، ﻧﺸﺮﻳۀ اﻓﻖ داﻧﺶ، ﻓﺼﻠﻨﺎﻣۀ داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﻜﻲ و ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ درﻣﺎﻧﻲ ﮔﻨﺎﺑﺎد، دورۀ 17، ﺷﻤﺎرۀ 1 (پیاپی 51)، صص 69-74.
[21]صدیقی ارفعی، فریبرز؛ حسامپور، فاطمه (1394). «رابطه ذهنآگاهی و حمایت اجتماعی ادراکشده با سلامت روان مادران کودکان کمتوان ذهنی»، فصلنامۀ مددکاری اجتماعی، 4 (4): صص 42-52.
[22]صفآرا، مریم؛ بخشیزاده، محمد (1396). «اثربخشی آموزش بخشودگی بر بهزیستی روانشناختی و شادکامی مادران دانشآموزان دارای اختلال خاص یادگیری شهر طبس»، فصلنامۀ روانشناسی افراد استثنایی، دورۀ 7، شمارۀ 28، صص 187-208.
[23]صلبی، ذریه؛ شمسایی، محمدمهدی (1394). «بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای معنوی بر خودکارآمدی و امید به آیندۀ والدین کودکان اوتیستیک و کمشنوای شهر گرگان»، کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در علوم تربیتی و روانشناسی و آسیبهای اجتماعی ایران، تهران.
[24]طیبی رامین، زهرا؛ موللی، گیتا و رضایی مدنی، مرتضی (1395). «اثربخشی معنادرمانی گروهی بر ارتقای کیفیت زندگی مادران کودکان کمشنوا». رفاه اجتماعی، سال شانزدهم، شمارۀ 61، صص 221-242.
[25]ظهرابنیا، الهام و رضاخانی، سیمین (1394). «اثربخشی معنویتدرمانی بر افزایش امیدواری و تابآوری معلولین جسمی حرکتی»، کنفرانس یافتههای بینالمللی نوین پژوهشی در روانشناسی و علوم تربیتی.
[26]عباسی، ایمانه؛ فتی، لادن؛ مولودی، رضا و ضرابی، حمید (1391). «کفایت روانسنجی نسخۀ فارسی پرسشنامۀ پذیرش و عمل–نسخه دوم»، روشها و مدلهای روانشناختی، 2 (10)، صص80-65.
[27] عزیزی ابرقویی، مریم (1390). «بررسی اثربخشی معنویتدرمانی بر میزان امید و کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه اصفهان». پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ روانشناسی عمومی، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان.
[28] عزیزی، میلاد و علیزمانی، امیرعباس (1394). «بررسی دیدگاه اروین یالوم دربارۀ ارتباط دغدغههای وجودی مرگاندیشی و معنای زندگی»، پژوهشهای هستیشناختی، سال 4، شمارۀ 8، صص 19-37.
[29]علیبخشی، زهرا؛ ممقانیه، مریم و علیپور، احمد (1390). «رابطۀ توکل بر خدا و سلامت روان دانشجویان پیام نور، مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی»، سال پانزدهم، شمارۀ یک، پیاپی 46، صص 47-65.
[30] فرانکل، ویکتور امیل (1391). معنادرمانی، ترجمۀ مهین میلانی و نهضت صالحیان، تهران، درسا.
قرآن کریم (1380). ترجمۀ مهدی الهیقمشهای)، قم: فاطمهالزهرا.
[31]کلینی، محمدبن یعقوب (1375). اصول کافی، جلد 4، ترجمۀ محمدباقر کمرهای، چ 3، قم: اسوه.
[32]کنعانی، کبری؛ گودرزی، محمدعلی (1395). «تأثیر معنادرمانی اسلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی و تابآوری مادران کودکان عقبماندۀ ذهنی»، سلامت جامعه، دورۀ 10، شمارۀ 1، صص 52-62.
[33]لطفی کاشانی، فرح؛ وزیری، شهرام (1385). روانشناسی مرضی کودک، تهران: ارسباران.
[34]لطفی کاشانی، فرح؛ وزیری، شهرام؛ ارجمند، سوگند؛ موسوی، مهدی؛ هاشمیه، مژگان (1391). «اثربخشی مداخلۀ معنوی بر کاهش پریشانی مادران کودکان مبتلا به سرطان»، مجلۀ اخلاق پزشکی، 6 (20)، صص 173-186.
[35]مصدق، ندا؛ غباری بناب، باقر؛ پیرزادی، حجت؛ شفیعی، ناهید (1392). «پیشبینی سلامت روان براساس درک معنوی در مادران دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر و عادی ابتدایی شهر گرگان»، فصلنامۀ کودکان استثنایی، شمارۀ 49، صص 15-22.
[36] Bluth, K., Raberson, P.N.E., Billen, R.M., Sams, J.M. (2013). A Stress Model for Couples Parenting Children With Autism Spectrum Disorders and the Introduction of a Mindfulness Intervention. J of Family Theory and Review, 5(3), 194–213.
[37] Borjalilu, S., Shahidi, S., Mazaheri, M. A., Emami, A. H. (2016). Spiritual care training for mothers of children with cancer: Effects on quality of care and mental health of caregivers. Asian Pac J Cancer Prev, 17(2), 545-552.
[38] Davis, B. (2005). Mediators of the relationships between hope and wellbeing in older adults. Clinical nursing research, 14(3), 253-272.
[39] Davis, D. M., Hayes, J. A. (2011). What are the benefits of mindfulness? A practice review of psychotherapy-related research. Psychotherapy, 48(2), 198.
[40] Elhai, J. D., Levine, J. C., O’Brien, K. D., & Armour, C. (2018). Distress tolerance and mindfulness mediate relations between depression and anxiety sensitivity with problematic smartphone use. Computers in Human Behavior, 84, 477-484.
[41] Emerson, E. (2003). Mothers of children and adolescents with intelectuall disability: social and economic situation mental health status and the self – assessed social and Psychological impact of the childs difficulties. Journal Intellect Disabil Res, 47 (pt4-5), 385-99.
[42] Farber, B. (1975). Family adaptation to severly mentally retarded children. The mentally retarded & society, Univercity Park Press.
[43] Hayes, S. C., Luoma, J. B., Bond, F. W., Masudam, A., Lillis, J. (2006). Acceptance and Commitment Therapy: Model, Processes and outcomes.
[44] Keisling, B. L., Bishop, E. A., Kube, D. A., Roth, J. M., Palmer, F. B. (2017). Long-term pediatrician outcomes of a parent led curriculum in developmental disabilities. Research in Developmental Disabilities, 60, 16-23.
[45] Khamis, V. (2007). Psychology distress among parents of children with mental retardation in united Arab Emirat .Social science me dicine, 64,850-857.
[46] Krstic, T., Mihic, L., Mihic, I. (2015). Strss and resolution in mothers of children with cerebral palsy. Research in Developmental Disabilities, 47, 135-143.
[47] Küçük Alemdar, D., Kardaş Özdemir, F., Güdücü Tüfekci, F. (2018). The effect of spiritual care on stress levels of mothers in NICU. Western journal of nursing research, 40(7), 997-1011.
[48] Linehan, M. M. (1993). Cognitive-behavioral treatment of borderline personality disorder. Guilford Press.
[49] Myrbakk, E. & Tetzchner, S. V. (2008).Psychiatric disorders and behavior problems in people with intellectual disability. Research in Developmental Disabilities, 29, 316-332.
[50] Pargament, K.I. (2007). Spirituality integrated psychotherapy: understanding and addressing the sacred. New York: Guilford Press.
[51] Seligman, M. E. P., Peterson, C., Park, N.(2004). Strengths of character and well-being. Journal of Social and Clinical Psychology, v23, No. 5, 603-619.
[52] Simons, J. S., Gaher, R. M. (2005). The distress tolerance scale: Development and validation of a self-report measure. Motivation and Emotion, 29, 83-102.
[53] Starnino, V. R., Canda, E. R. (2014). The spiritual developmental process for people in recovery from severe mental illness. J of Religion & Spirituality in Social Work: Social Thought, 33(3-4), 274-299.
[54] Vieten, C., Scammell, S. (2015). Spiritual and religious competencies in clinical practice: Guidelines for psychotherapists and mental health professionals. New Harbinger Publications.
[55] Widmer, E. D., Kempf, N., Sapin, M., Galli-Carminati, G. (2013). Family beyond parents? An exploration of family configurations and psychological adjustment in young adults with intellectual disabilities. Research in developmental disabilities, 34(1), 207-217.
[56] Zvolensky, M. J., Bernstein, A., Vujanovic, A. A. (2011). Distress tolerance: Theory, Research, and Clinical Application, New York: Guilford Press.