کارآفرینی
ویژگی‌های کارآفرینانۀ مؤسسان زن و مرد (مطالعۀ موردی: دبیرستان‌های غیردولتی شهر تهران)

داود قرونه؛ حسین عابدی؛ آرزو احمدآبادی

دوره 14، شماره 2 ، تیر 1395، ، صفحه 203-216

http://dx.doi.org/10.22059/jwdp.2016.59200

چکیده
  کارآفرینی محور توسعۀ اقتصادی است و کارآفرینان با تخریب روش‏های کهن و ناکارآمد قبلی و جایگزینی آن‌ها با شیوه‏های کارآمد و نوین به نظام اقتصادی پویایی و حیات می‏بخشند. از عواملی که در کارآفرینی دخیل‌اند، مسئلۀ جنسیت است و میزان موفقیتی که هر جنس در کسب‌و‌کار خود به دست خواهد آورد، به‌طور خاص به ویژگی‏های آن‌ها برمی‌گردد. ...  بیشتر

مطالعات زنان
سنجش رابطۀ جنسیت، فرهنگ سازمانی و توزیع قدرت در سازمان

رضوان حسین قلی زاده؛ زهرا قاسمی؛ ساجده ناصری صادق؛ آرزو احمدآبادی

دوره 13، شماره 2 ، تیر 1394، ، صفحه 263-289

http://dx.doi.org/10.22059/jwdp.2015.55993

چکیده
  به‌رغم حضور زنان در مقاطع تحصیلی عالی و احراز شایستگی‏های عمومی، تعداد کمی از بانوان در پست‌های مدیریتی و مهم منصوب شده‏اند؛ در‌نتیجه به علت حضورنداشتن در تصمیم‏گیری‏های سازمانی قدرت کمتری نسبت به مردان دارند. در این پژوهش، فرهنگ سازمانی و به تبع آن جنسیت به‌منزلة مهم‌ترین عامل اثرگذار بر توزیع قدرت سازمانی مدنظر قرار ...  بیشتر