جامعه شناسی
رابطۀ مصرف‌گرایی و نگاه کالایی به انسان با سیالیت عشق در زندگی زناشویی

منصوره زارعان؛ ام‌البنین چابکی

دوره 16، شماره 4 ، دی 1397، ، صفحه 483-498

https://doi.org/10.22059/jwdp.2019.265229.1007486

چکیده
  مصرف‏گرایی یکی از شاخصه‏های دنیای مدرن است که به مصارف کالایی اکتفا نکرده و به ارتباطات و حتی ارتباط عاطفی زوجین نیز سرایت کرده است. هدف این مقاله بررسی رابطۀ فرهنگ مصرف‏گرایی‏ کالایی بر مصرف‏گرایی‏ ارتباطی زوجین یا سیالیت عشق است. این نوشته از نوع توصیفی‌ـ تبیینی است. روش این بررسی پیمایش و جامعة آماری شامل همة زنان و مردان ...  بیشتر

مطالعات زنان
مواجهۀ زنان با اختلال در احساس آرامش در زندگی زناشویی

سوسن باستانی؛ شهره روشنی؛ نهله غروی نائینی

دوره 15، شماره 2 ، تیر 1396، ، صفحه 265-289

https://doi.org/10.22059/jwdp.2017.62357

چکیده
  هدف پژوهش حاضر مطالعۀ نحوۀ مواجهه با اختلال در احساس آرامش در زندگی زناشویی بین زنان متأهل ساکن شهر تهران بوده است. این پژوهش با استفاده از روش نظریۀ زمینه‏ای و به‌کارگیری تکنیک مصاحبة عمیق انجام شده است. زنان در مواجهه با اختلال در احساس آرامش، که حاصل شکاف بین هست‏ها و خواست‏ها بوده، به مجموعه‏ای از راهبردها با دو رویکرد کلی ...  بیشتر