کارآفرینی
تاثیر هوش هیجانی بر گرایش کارآفرینانه دانشجویان دختر: نقش میانجی سبک شناختی

آصف کریمی؛ احمد رضا قاسمی؛ اسماعیل شعبانی نژاد

دوره 13، شماره 1 ، فروردین 1394، ، صفحه 73-92

https://doi.org/10.22059/jwdp.2015.55207

چکیده
  در عصر حاضر، کارآفرینی و گرایش کارآفرینانه به‌منزلۀ مزیتی رقابتی در سازمان‏ها تلقی می‏شود. فرایند هوش هیجانی، نقش محوری در تدوین و فعال‌شدن گرایش کارآفرینانه در شرکت‏ها و سازمان‏ها ایفا می‏کند. بنابراین، هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر هوش هیجانی بر گرایش کارآفرینانه دانشجویان دختر و آزمون اثر میانجی متغیر سبک‏شناختی ...  بیشتر

کارآفرینی
رویکرد جنسیتی در سنجش رابطۀ هوش هیجانی و قابلیت‏های کارآفرینی دانشجویان

روح اله رضائی؛ محمد بادسار؛ نفیسه صلاحی مقدم

دوره 11، شماره 3 ، مهر 1392، ، صفحه 393-410

https://doi.org/10.22059/jwdp.2013.36535

چکیده
  امروزه، شواهد جدید حاکی از آن است که شخصیت و هوش هیجانی نقش مهمی در منشأ کارآفرینی ایفا می‏کند؛ هرچند، به‌رغم اهمیت موضوع، مطالعات اندکی در این زمینه، به‌ویژه با در نظر گرفتن تفاوت جنسیتی بین افراد، انجام شده است. از‌این‏رو، هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر هوش هیجانی بر قابلیت‏های کارآفرینی دانشجویان رشته‏های کشاورزی ...  بیشتر

جامعه شناسی تغذیه
سنجش میزان اختلالات خوردن و ارتباط آن با هوش هیجانی (مطالعۀ موردی دانشجویان دختر دانشگاه تبریز)

محمد عباس زاده؛ محمدباقر علیزاده اقدم؛ مرضیه مختاری

دوره 11، شماره 2 ، تیر 1392، ، صفحه 237-252

https://doi.org/10.22059/jwdp.2013.36092

چکیده
  در حال حاضر، اختلالات خوردن یکی از نگرانی‌های سازمان بهداشت جهانی است، زیرا این اختلالات بیشترین میزان مرگ‌ومیر را در بین بیماری‌های روانی به خود اختصاص داده است. بر همین اساس، مطالعۀ حاضر تلاش دارد میزان اختلالات خوردن را در دختران دانشجو با هدف مشخص‌کردن ارتباط بین این اختلالات و هوش هیجانی، که به‌منزلۀ یک متغیر روانشناسی‌ـ ...  بیشتر