کارآفرینی
مطالعة الگوی خودتوانمندی زنان کارآفرین یزد: تعامل سازنده با حصارهای ذهنی و اجتماعی

منوچهر علی نژاد؛ سیده زینب موسوی؛ مهربان پارسامهر

دوره 20، شماره 3 ، مهر 1401، ، صفحه 415-440

https://doi.org/10.22059/jwdp.2022.339364.1008169

چکیده
  در ایران، توسعه و ترویج کارآفرینی یکی از نیازهای جدی جامعه است و ساختار خانوادگی، نگرش سنتی و کلیشه‌های جنسیتی، که توصیف‌کنندۀ ساختارهای اجتماعی کشورها است، به‌‌شدت بر فرایند توسعۀ کارآفرینی زنان اثرگذار است. بنابراین، ضروری است که در بررسی این فرایند عوامل ذکرشده در نظر گرفته شود. هدف از این جستار واکاویِ رفتارهای موفقیت‌آمیز ...  بیشتر

مطالعات زنان
رابطه بین دین‌داری و رفتار پرخطر در زندگی مجردی؛ مطالعه پیمایشی زنان شهر یزد 1397

احمد کلاته ساداتی؛ حمید حجازی؛ الهام مرادی نژاد

دوره 17، شماره 1 ، فروردین 1398، ، صفحه 27-42

https://doi.org/10.22059/jwdp.2019.274299.1007577

چکیده
  تجربة زندگی مجردی زنان با مخاطراتی همراه است. هدف تحقیق بررسی رابطة دین‌داری و رفتار پرخطر در زنان شهر یزد است. چارچوب نظری تحقیق نظریة همبستگی اجتماعی امیل دورکیم است.نوع پژوهش توصیفی‌ـ تحلیلی است که با ابزار پرسش‌نامة استاندارد بررسی‏ شده است. جامعة آماری پژوهش زنان بالای 18 سال شهر یزدند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران ...  بیشتر